اجتماعیبهداشت و درمانشهریصنعت و تجارتگردشگری

آمادگی استانداری تهران برای تحقق گردشگری سلامت

استاندار تهران خبر داد؛

استاندار تهران با اشاره به اینکه امروزه باید همه کشورها تلاش و راهبردهاشان به سمت درآمدهای غیرنفتی باشد از آمادگی استانداری تهران برای تحقق گردشگری سلامت خبر داد.

به گزارش اقتصاد روز و به نقل از مهر، انوشیروان محسنی بندپی در چهارمین کنگره بین المللی سلامت کشورهای اسلامی طی سخنانی با تاکید بر آمادگی استانداری تهران برای تحقق گردشگری سلامت اظهار داشت: امروزه باید همه کشورها تلاش و راهبردهاشان به سمت درآمدهای غیرنفتی باشد چرا که نفت، گاز و منابع موجود تجدیدناپذیر هستند و آنچه ثروت پایدار محسوب می شود تفکر و نبوغ است که باید زمینه بروز و شکوفایی آن را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه بعد از صنعت نفت و خودرو، گردشگری مهم ترین صنعت است گفت: این مهم ابعاد مختلفی دارد و گردشگری سلامت در سال های اخیر جایگاه خود را پیدا کرده است.

استاندار تهران بیان داشت: در گردشگری پیوند اقوام و مردم منطقه تقویت می شود و احیای انسان ها در دستور کار قرار می گیرد، وقتی بیماران در قالب گردشگری سلامت خدمات تخصصی و پزشکی دریافت می کنند اثرگذاری مثبتی نسبت به آن کشور دارد و زمینه مانایی و تقویت روابط فراهم می شود.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه استان تهران ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری سلامت دارد که وجود ۴ دانشگاه علوم پزشکی و متخصصین با توانمندی ها بالا از جمله این ظرفیت ها است افزود: از ۱۶۷ بیمارستان خصوصی ۶۲ بیمارستان یعنی ۳۷ درصد در استان تهران قرار دارد همچنین از ۳۳ بیمارستان خیریه ۱۱ بیمارستان و از مجموع ۸۷۷ بیمارستان دولتی ۸۷ بیمارستان در تهران قرار دارد.

وی عنوان داشت:️ ارائه خدمات استاندارد و با کیفیت بالا و همچنین ارزان قیمت و مقرون به صرفه سبب می شود تا زمینه شکوفایی در صنعت گردشگری سلامت فراهم شود.

استاندار تهران تاکید کرد: تحقق مطلوب گردشگری سلامت به هم افزایی بین دستگاهی اعم از صدور روادید، حمل و نقل، هتلینگ و غیره نیاز دارد تا بتوانیم با محوریت استانداری در این راستا ایفای نقش کنیم.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا