اشتغالاقتصاد مقاومتیتعاون و کارآفرینی

ادامه‌ی نهضت اشتغال‌‌زایی در مناطق محروم کشور با ایجاد 100 هزار شغل در سال 1398

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان خراسان رضوی تأکید کرد

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سفر دو روزه به استان خراسان رضوی، 450 طرح اشتغال‌زایی بنگاه‌محور، اجتماع‌محور و تسهیلات‌محور و 29 پروژه‌ی عمرانی برکت، هم‌چنین پروژه‌ی مسکن ارزان‌قیمت 2 هزار واحدی شهرک رسالت را در این استان، افتتاح کرد. در این سفر، تفاهم‌نامه‌ی انتخاب این ستاد به عنوان معین اقتصادی شهرستان درگز نیز، با محوریت اشتغال، با استانداری خراسان رضوی امضا و مبادله ‌شد.

دکتر محمد مخبر در مراسم افتتاح هم‌زمان پروژ‌ه‌ی دو هزار واحدی مسکن ارزان‌قیمت شهرک مسکونی رسالت در منطقه‌ی سیس‌آباد در حاشیه‌ی شهر مشهد و ۲۹ پروژه‌ی عمرانی بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، آب‌رسانی و امدادی در خراسان رضوی، اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سال گذشته ۸۰ هزار شغل در کشور ایجاد کرده است که امیدواریم این تعداد را در سال ۹۸ به ۱۰۰ هزار شغل برسانیم.

وی با تأکید بر این‌که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) یک نهضت اشتغال‌زایی را برای مردم و با مشارکت خود آن‌ها ایجاد کرده است، تصریح کرد: ایجاد و راه‌اندازی این تعداد شغل که حاصل خلاقیت مردم است، با سرعت انجام می‌شود.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ادامه داد: تا به امروز ۴۵ هزار پروژه‌ی عمرانی را با اعتباری بالغ بر ۴۲ هزار میلیارد تومان در سراسر کشور و به‌خصوص مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته به بهره‌برداری رسانده‌ایم.

دکتر مخبر با اشاره به فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مناطق سیل‌زده‌ی کشور گفت: ستاد اجرایی از اولین لحظات وقوع سیل در کنار مردم سیل‌زده حضور داشته و نسبت به تأمین اقلام اولیه و ضروری آن‌ها اقدام کرده است. توزیع ۳۰ هزار بسته لوازم خانگی در میان آسیب‌دیدگان سیل در استان‌های مختلف کشور آغاز شده و با جدیت پی‌گیری خواهد شد. وی از توزیع ۶۰۰ هزار قلم مایحتاج ضروری در میان سیل‌زدگان تا به امروز خبر داد و تأکید کرد: توزیع این اقلام توسط خود مردم و نیروهای جهادی انجام گرفته و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در امر توزیع آن‌ها دخالتی ندارد.

در روز دوم این سفر، آیین افتتاح و بهره‌برداری هم‌زمان طرح مشارکت اقتصادی بنگاه‌محور دانش‌بنیان «توس‌کات خراسان» و ۴۴۹ طرح اشتغال‌زایی دیگر بنگاه‌محور، اجتماع‌محور و تسهیلات‌محور بنیاد برکت در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی شهرستان‌های سرخس، تربت‌جام، قوچان، سبزوار و نیشابور، با حضور دکتر محمد مخبر، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و مهندس علی‌رضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی برگزار شد.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این مراسم، شرکت توس‌کات را سندی بر نظرات صحیح و طویل‌المدت و آینده‌نگری مقام معظم رهبری ذکر کرد و گفت: ایشان همواره بر دو مسئله‌ی توسعه‌ی شرکت‌های دانش‌بنیان و پیشرفت علمی کشور تأکید دارند.

وی با تأکید بر این‌که باید سرمایه‌های کشور در اختیار جوانان نخبه قرار گیرد، تصریح کرد: نمی‌توان از جوانانی که در عرصه‌ی دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند، انتظار آوردن سرمایه داشت. آن‌ها خودشان سرمایه‌ی کشور  هستند و باید همه گونه از آن‌ها پشتیبانی و حمایت شود.

وی در این زمینه تأکید کرد: سرمایه‌های کشور باید در اختیار جوانان نخبه‌ی فعال در حوزه‌ی دانش‌بنیان قرار گیرد. دکتر مخبر خاطرنشان کرد: اگر قبول داریم که در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی هستیم، پس لجستیک این جنگ حمایت از جوانان نخبه است. رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از رسانه‌ها خواست توجه بیش‌تری به جوانان نخبه و کارآفرینان کشور داشته باشند.

وی خطاب به مدیران شرکت توس‌کات که یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مورد حمایت بنیاد برکت است و توانسته برای اولین بار در خاورمیانه، صنعت برق کشور را از واردات برخی قطعات با فناوری منحصربه‌فرد خودکفا و بی‌نیاز کند، گفت: سرمایه‌ی شما این تشکیلات و تجهیزات نیست، بلکه جوانانی است که دور خود گرد آورده‌اید.

دکتر مخبر، بهره‌برداری از ۴۴۹ طرح اشتغال‌زایی برکت در شهرستان‌های سرخس، تربت‌جام، سبزوار و نیشابور را هدیه‌ای برای مردم این مناطق ذکر و تصریح کرد: اقدامات این‌چنینی با قوت ادامه خواهد داشت.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هم‌چنین در آیین امضا و مبادله‌ی تفاهم‌نامه‌ی انتخاب ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به عنوان معین اقتصادی شهرستان درگز در خراسان رضوی تأکید کرد: اشتغال‌آفرینی و ایجاد کسب‌وکار نوعی مجاهدت در جنگ اقتصادی امروز است. وی افزود: اشتغال‌آفرینی برای مردم و با مدیریت خود آن‌ها، می‌تواند به محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم به خصوص در روستاهای کشور منجر شود.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا