صنعت و تجارتگردشگری

اراده ترکیه در برابر تحریم‌های آمریکا علیه ایران قوی است

سفیر ترکیه در ایران

سفیر آنکارا در تهران با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری در ایران گفت: اراده ترکیه در برابر تحریم های آمریکا علیه ایران همیشه قوی بوده است.

به گزارش اقتصاد روز، به نقل از  میراث آریا، «دریا اورس» در دیدار با «علی اصغر مونسان» رئیس سازمان صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری افزود: در ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد و با کاهش موانع، بدون شک سرمایه‌گذاران ترکیه علاقمند به حضور در بازار اقتصادی ایران خواهد بود.
اورس اضافه کرد: سال گذشته ورود گردشگران ایرانی به ترکیه 18 تا 20 درصد کاهش یافت، در حالیکه وزارت گردشگری ترکیه هدف‌گذاری خود را برای سال 2019، 40 میلیون گردشگر قرار داده است.
سفیر ترکیه در ایران گفت: گردشگری باعث شناخت واقعی و دور از کج‌بینی‌های مردم کشورها از یکدیگر می‌شود، مردم ترکیه شناخت کافی از زیبایی‌ها و جاذبه‌های ایران ندارند و این خلأ باید با استفاده از تبلیغات مناسب برطرف شود.

** معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران به کشورهای همسایه
علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز در این دیدار افزود: ایران تنوع آب و هوایی، طبیعت، تاریخ، امکانات بهداشتی و درمانی و اماکن مذهبی و زیارتی دارد و می‌تواند مقصد خوبی برای گردشگران با سلایق مختلف باشد.
وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری رشد خوبی داشته و منجر به افزایش تعداد هتل‌ها در ایران شده است، همچنین بوم‌گردی‌ها در مناطق مختلف ایران راه‌اندازی شده و پذیرای گردشگران هستند.
معاون رئیس‌جمهوری تأکید کرد: معرفی و شناساندن جاذبه‌های گردشگری ایران به مردم دنیا به ‌ویژه کشورهای همسایه در دستور کار سازمان میراث‌فرهنگی است.
مونسان اضافه کرد: صنایع‌دستی متنوع و زیبای ایران با توجه گردشگران روبرو شده، ما تلاش کردیم صنایع‌دستی را با حفظ اصالت، کیفیت و زیبایی، کاربردی کنیم.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا