اجتماعی

استاد ایرانی خورشید تابان ژاپن را گرفت

نشان خورشید تابان، انوار زرین به همراه نقش گل از سوی دولت ژاپن به پاس فعالیتهای فرهنگی و علمی به رضا یوسفی استاد دانشگاه صنعتی شریف اعطا شد.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از مرکز اطلاع رسانی و فرهنگی سفارت ژاپن، نشان خورشید تابان به همراه 12 نشان دیگر از سوی دولت ژاپن به دریافت کنندگان خارجی نشانهای تزئینی امپراطوری بهار 2018 تعلق می گیرد.
در میان 140 دریافت کننده خارجی به یوسفی نشان خورشید تابان، انوار زرین به همراه نقش گل (کیوکو جیتسو شوجوشو به زبان ژاپنی) اعطا شد.
یوسفی سمت های مختلف از جمله رییس کانون دانش آموختگان ژاپن در ایران، داشته که این کانون از جمع ایرانی هایی که با دریافت بورس دولت ژاپن در این کشور درس خوانده اند تشکیل شده است.
وی همچنین رایزن فرهنگی و فناوری علمی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن بوده است.
در دوره تصدی یوسفی به عنوان رییس کانون دانش آموختگان ژاپن در ایران طی سالهای 2005 تا 2006 و 2010 تا 2011 وی به عنوان داور امتحان بورسیه دولت ژاپن و مشاور برای ایرانی هایی که تمایل به درس خواندن در ژاپن داشتند در پیشبرد روابط عمومی دوجانبه سهم داشته است.
علاوه بر این وی در زمان انتصابش به عنوان رایزن فرهنگی و فناوری علمی سفارت جمهوری اسلامی ایران طی سالهای 2011 تا 2014 در پیشبرد روابط فرهنگی به ویژه در زمینه سینما سهیم بوده و جشنواره سینمایی «عشق و صلح هیروشیما – ایران» که یوسفی یکی از برگزارکنندگان این جشن بوده تاکنون هرسال در ژاپن برگزار شده است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا