اقتصادیبازرگانیصنعتصنعت و تجارت

اقتصاد ایران با رونق صنعت غذای حلال متحول می‌شود

معاون سازمان استاندارد:

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: توجه به صنعت غذای حلال علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار اقتصاد ایران را متحول می‌کند.

وحید مرندی‌مقدم در آیین بزرگداشت روز جهانی استاندارد در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان افزود: نقش ایران در توجه به استاندارد حلال در بین کشورهای اسلامی قابل قبول است و باید با برنامه‌ریزی هدفمند و توجه به اصول اقتصادی این رویه تقویت شود.

وی خاطر نشان کرد: توجه به استانداردهای بین المللی و تدوین این طرح در کشور، رویکرد موثر و مهم برای افزایش سهم ایران در تجارت حلال در بین کشورهای اسلامی است.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: مبنای استاندارد حلال در بین کشورهای اسلامی توجه به اشتراک‌ها است و براساس این رویکرد این صنعت سالانه شاهد ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار گردش مالی در جهان هستیم.

مرندی‌مقدم با اشاره به گردش مالی محصولات غذایی استاندارد با نشان حلال در جهان، گفت: سالانه ۸۰۰ میلیارد دلار گردش مالی در بخش محصولات غذایی با نشان حلال در جهان ثبت می‌شود.

وی اضافه کرد: بخش تولید و تجارت حلال ظرفیت مطلوب اقتصادی در کشور است که باید با توجه به زیرساخت‌ها برای رونق این بخش اقدام کرد.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: برنامه‌ریزی کوتاه مدت برای جذب پنج درصد از گردش مالی استاندارد حلال در جهان برای ایران برنامه‌ریزی شده است که با اجرایی شدن این طرح اشتغال پایدار و رونق کسب و کار در کشور افزایش می یابد.

۲۲ مهر مصادف با ۱۴ اکتبر روز جهانی استاندارد نامیده شده است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا