اقتصاد کلان و بودجهاقتصادی

انتقاد فعالان اقتصادی از صدور بخشنامه‌های ناگهانی و غافلگیرکننده

یک فعال اقتصادی گفت: اولین خواسته بخش خصوصی این است که دولت نسبت به برنامه های خود «پیش آگهی» دهد و از بخشنامه های ناگهانی و غافلگیرکننده پرهیز کند.

به گزارش اقتصاد روز، به نقل از تسنیم، علیرضا مناقبی-رئیس مجمع واردات در خصوص راه اندازی سامانه ارزی نیما اظهار داشت: بخش خصوصی در رابطه با برنامه هایی که دولت می خواهد در رابطه با مدیریت عرضه و تقاضای ارز پیاده کند، پیشنهاداتی دارد که قطعا می تواند بخشی از مشکلات و دغدغه های مردان اقتصادی دولت را برطرف کند.

وی ادامه داد: اولین خواسته بخش خصوصی، این است که دولت نسبت به برنامه های خود«پیش آگهی» دهد و از بخشنامه های ناگهانی و غافلگیرکننده پرهیز کند.

وی ادامه داد: بخشنامه هایی که به صورت عجولانه و شتابزده صادر می شود، فضای بازار را ملتهب کرده و به جای برطرف کردن مشکلات قبلی، مشکلات جدیدی را پیش روی فعالان اقتصادی قرار می دهد که همین موضوع سبب ارجاع مسائل مختلف به سازمان های دولتی و تراکم امور در بخش دولتی می شود.

مناقبی اضافه کرد: نکته دوم این است که دولت برای کمک به تجار و بهبود شرایط تجارت خارجی، باید برنامه های خود را در مسیر دولت الکترونیک پیش ببرد و بنگاه های اقتصادی را از اسارت کاغذ بازی ها و مقررات بیهوده نجات دهند.

به گفته مناقبی، دولت باید هرچه سریعتر فرایندهای موازی و دوباره کاری ها را از دستگاه بروکراسی خود حذف کند، تا بیش از این شاهد اتلاف وقت و انرژی فعالان اقتصادی در دوایر دولتی نباشیم.

وی ادامه داد: تعدد مراکز تصمیم گیری در رابطه با مسائل واردات، سبب شده که به جای آن که دغدغه اصلی تجار، یافتن راه حل ها و راهکارهای جدید در فضای بین المللی باشد، متمرکز بر عبور از موانع، دست اندازها و  بروکراسی غیرکارآمد دستگاه های دولتی باشد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا