اقتصادیدسته‌بندی نشده

با مفاسد کلان اقتصادی بدون اغماض برخورد می‌کنیم

وزیر اطلاعات بر مبارزه ریشه‌ای با قاچاق کالا و ارز تاکید و ترویج ناامنی اقتصادی در فضای جامعه را موجب کاهش اهتمام سرمایه گذاران و تولیدکنندگان به فعالیت های اقتصادی برشمرد.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی در جمع اعضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه بر اساس آموزه های دینی و آیات الهی همه اقدامات باید بر پایه ی مسائل علمی و با بهره گیری از تجارب مفید انجام شود، افزود: اگر این فرآیند در فعالیت های این ستاد اجرا شود از برکات زیادی بهره مند خواهیم شد.
وی بر تعیین راهبرد مبارزه با علت ها یا معلول ها را در مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکید کرد و گفت: برای از بین بردن قاچاق باید با علت ها مقابله کرد.
وزیر اطلاعات با بیان اینکه وجود ثروت در جامعه در صورت عدم وجود راهکارهای قانونی جذب سرمایه به سمت قاچاق سوق پیدا می کند، افزود: توسعه امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری، حفظ حرمت و شأنیت تولید کنندگان و دست گیری و حمایت از عناصر مولّد موجب ارتقاء تولید داخلی و کاهش قاچاق می شود.
علوی افزود: مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید به صورت ریشه ای انجام شود و باید به این مسئله اجماعی با هم گرائی و همکاری همه دستگاه های مسئول با این مسئله مبارزه کرد.
وزیر اطلاعات به جایگاه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ضرورت همکاری بازوان اجرایی امر مبارزه با قاچاق با آن تأکید کرد و افزود: وزارت اطلاعات همواره با این ستاد همراه بوده است و به این رویه با قوت ادامه می دهد.
علوی به اقدامات هم فکری و طراحی های نرم افزارانه وزارت اطلاعات با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که روز به روز اثرات آن افزایش می یابد، اشاره کرد و گفت: نگاه راهبردی به این موضوع اجرای اقدامات پیشگیرانه است.
وزیر اطلاعات با بیان اینکه با مفاسد کلان اقتصادی بدون اغماض برخورد می‌کنیم، افزود: در کنار اینگونه اقدامات از تولیدکنندگانی که دچار خطاهای احتمالی می شوند دست گیری می کنیم چرا که به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تولیدکنندگان رزمندگان جنگ اقتصادی با دشمن هستند.
علوی گفت: تبلیغات کنونی وجود فساد با شرایط واقعی متفاوت است و آنچنان بر طبل فساد می کوبیم و از مبارزه با فساد استفاده سوء می کنند جامعه را دچار سیاه نمائی می کند.
وی افزود: ترویج ناامنی اقتصادی در فضای جامعه موجب کاهش اهتمام سرمایه گذاران و تولیدکنندگان به فعالیت های اقتصادی می شود.
وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش بهترین پوشش امنیتی کشور را حضور مردم در مرزها دانست و بر تقویت وضع اشتغال و معیشت مرزنشینان تأکید کرد و گفت: باید ساز و کار و چارچوب های لازم برای تامین اشتغال و معاش مرزنشینان در نظر گرفته شود تا شاهد کاهش قاچاق کالا و ارز در این مناطق باشیم.
دکتر علوی خطاب به رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت : با توجه به ارتقاء سطح علمی سربازان گمنام امام زمان(عج) و اقدامات دانش بنیان در عرصه ی گمنامی آماده رفع نیازهای اعلامی این ستاد هستیم.
وزیر اطلاعات همچنین سالروز ولادت حضرت زینب(س) را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد بتوانیم در ابلاغ پیام شهداء به آن حضرت تأسی کنیم.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا