اجتماعیدسته‌بندی نشدهشهری

برج هایی که با برداشتن کوه علم می‌شود/ ضرورت ورود نهادهای نظارتی به پروژه عظیمیه کرج+فیلم

پیمانکاری در محدوده میدان بعثت عظیمه انتهای خیابان گلایل با خاکبرداری گسترده و مسطح سازی تپه‌های منطقه در حال احداث دو برج دوقلوی 14 طبقه مسکونی-تجاری در بهترین نقطه شهر کرج است.

سوت زنی |برج هایی که با برداشتن کوه علم می‌شود/ ضرورت ورود نهادهای نظارتی به پروژه عظیمیه کرج+فیلم

به گزارش اقتصاد روز از کرج، منطقه عظیمیه در شمال شرقی شهر کرج گران قیمت ترین محله این شهر محسوب می‌شود که به دلیل مرتفع بودن و اتصال آن به رشه کوه البرز آب و هوای بهتری نسبت به مرکز شهر دارد و مورد توجه خوش نشین هاست.

در یک مورد جالب توجه پیمانکاری در محدوده میدان بعثت عظیمه انتهای خیابان گلایل با خاکبرداری گسترده و مسطح سازی تپه‌های منطقه در حال احداث دو برج دوقلوی 14 طبقه مسکونی-تجاری در بهترین نقطه شهر کرج است.

این در حالی است که بازدید میدانی محل پروژه، بررسی نقشه های ماهواره ای و گفت‌و‌گو با اهالی محل نشان می‌دهد محل احداث پروژه در سی سال گذشته کوه و تپه های بلند بوده است و هیچ نسبتی با آنچه امروز در آن رخ می‌دهد نداشته است.

 این پروژه در حالی اجرائی می شود که خیابان گلایل و خیابان های امتداد بلوار زنبق به هیچ عنوان کشش لازم برای احداث برج بلند را از نظر ترافیکی و استانداردهای شهری ندارد و مجوز ساخت برای هیچ سازه بلندی هم در این خیابان ها صادر نمی‌شود.عکس| تصویر هوایی از تغییرات ایجاد شده در کوه در سه ماه گذشته

فیلم | خاک برداری از کوه و مسطح کردن زمین برای اجرای پروژه

تعرض به حریم کوه و تپه‌های بلند در این پروژه و محدودیت های مربوط به شهرسازی شائبه هایی را در رابطه با این پروژه ایجاد کرده است که پیشنهاد می‌شود نهاد قضائی استان به عنوان مرجع ذی صلاح نسبت به بررسی موضوع اقدام کند.

بر اساس اصل 45 قانون اساسی کوه‌ها، رودخانه‌ها، جنگل‌ها و … جزو منابع ملی کشور به‌حساب می‌آید و ساخت و ساز و تغییر کاربری در آن‌ها ممنوع است و مقام معظم رهبری در بیانات متعددی از ضرورت مبارزه جدی با پدیده‌هایی چون جنگل خواری، کوه خواری و تغییر کاربری اراضی هشدار داده اند.

گفتنی است این سوژه در سامانه سوت زنی خبرگزاری فارس توسط مخاطبان به ثبت رسیده و خبرنگار فارس در حال پیگیری این سوژه بوده  در روزهای آتی جزئیات بیشتری در رابطه با این پروژه به اطلاع مخاطبان خواهد رسید.

منبع: فارس

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا