اجتماعیاشتغالبهداشت و درمانشهری

برنامه اقدام و عمل فرابخشی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ابلاغ شد

معاون رئیس جمهوری

معاون رئیس جمهوری در امور زنان وخانواده از ابلاغ برنامه اقدام و عمل فرابخشی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: به عنوان هماهنگ کننده تلاش کردیم در این برنامه نیازها دیده و مسئولیت مرتبط با هر دستگاه تعریف شود.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایرنا،معصومه ابتکار در بیان تازه‌ترین اخبار معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوریضمن اعلام این خبر تصریح کرد: معاونت امور زنان نزدیک به یک سال و نیم و با همکاری همه دستگاه‌هایی که در حوزه زنان سرپرست خانوار فعالیت دارند بر روی این برنامه کار و نهایی کرده است.
وی با اشاره به اینکه بر اساس آمارها زنان سرپرست خانوار بالغ بر ۳.۵ میلیون نفر از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: به عنوان هماهنگ کننده تلاش کردیم در این برنامه نیازها دیده و مسئولیت مرتبط با هر دستگاه تعریف شود.ضمن اینکه این برنامه را در دولت مطرح کردیم و پس از تصویب دولت آن را ابلاغ کردیم.
ابتکار افزود: با این ابلاغ، از همه دستگاه‌ها نسبت به عملکردشان درمورد زنان سرپرست خانوار گزارش خواهیم گرفت.
سامانه رصد و پایش شاخص‌های عدالت جنسیتی به زودی رونمایی می‌شود
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، درباره وضعیت شاخص‌های عدالت جنسیتی که چند وقتی از ابلاغ آن می‌گذرد هم به خبرنگار ایرنا گفت: چارچوب شاخص‌های عدالت جنسیتی که بر اساس ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم، از اواخر سال ۹۶ در جلسه ستاد زن و خانواده مطرح و با گذران صدها ساعت کار کارشناسی نهایی شد، در دو بخش کلی و اختصاصی ابلاغ شده است و دستگاه‌ها موظف هستند در چارچوب این شاخص‌ها برنامه ریزی کنند.
ابتکار ادامه داد: سامانه رصد و پایش شاخص‌های عدالت جنسیتی هم تدوین شده است که انشالله به زودی رونمایی خواهد شد.
وی افزود: همچنین سند ارتقا وضعیت زنان را برای در ۳۱ استان کشور، تدوین کردیم و هر استانی باید در برنامه‌های خود، یک برنامه عملیاتی برای بهبود وضعیت زنان در نظر بگیرد و بداند دقیقاً از چه نقطه‌ای به چه نقطه‌ای رسیده است. به عنوان مثال، استان سیستان و بلوچستان ضمن برآورد مشکلات منطقه‌ای، طبق این سند باید برای دختران بازمانده از تحصیل برنامه ریزی کند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا