صنعت و تجارتکشاورزی

بزرگ‌ترین مزرعه مرغ تخم‌گذار کشور در زنجان افتتاح شد

بزرگ‌ترین مزرعه مرغ تخم‌گذار کشور با حضور مسؤولان استانی در زنجان افتتاح شد.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از فارس،  فرامرز نیک سرشت پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح بزرگ‌ترین مزرعه مرغ تخم‌گذار کشور با اشاره به اینکه استان زنجان به لحاظ شاخص‌های مهم یک استان امن است، گفت: به لحاظ امنیت استان زنجان امن بوده و زیرساخت‌های آن موجب شده که موفقیت‌های بسیاری در حوزه‌های دیگر کسب کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان به حجم عظیم سرمایه‌گذاری در استان در حوزه‌های مختلف اشاره و بیان کرد: برای امسال ما بیش از ۴۵۰ هزار تن خرید گندم داشتیم که طی سنوات گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه زنجان در حوزه سرمایه‌گذاری نیز بسیار فعال است، یادآور شد: در دوران دفاع مقدس نیز استان بسیار فعال بوده و امروز بنیاد شهید به ۵۰ هزار نفر خدمات ارائه می‌دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان به اجرای طرح نهضت دیدار با ۳ هزار خانواده شهید در استان زنجان اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح حل مشکلات خانواده‌های شهید است.

نیک‌سرشت در ادامه به برخی از دغدغه‌های خانواده‌های شهدا اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم تا حدی این دغدغه ها را حل کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان همچنین ضمن تقدیر و تشکر از سرمایه‌گذاری انجام شده در این شرکت گفت: ما نیز تلاش کردیم همراه خوبی برای این شرکت باشیم و از آنها حمایت کنیم.

*سرمایه‌گذاری 259 میلیارد ریالی در شرکت مرغک

همچنین مدیرعامل شرکت مرغک در این مراسم با اشاره به اینکه این مجموعه با سرمایه ۲۵۹ میلیارد ریال راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: این مجموعه تجلی تلاش‌های صورت گرفته در راستای تولید است.

بهراد زندیه با اشاره به اینکه این مجموعه مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: تمام این مجموعه توسط کارکنان ساخته و از کالاهای ایرانی در آن استفاده شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه با تلاش و حمایت‌های مجموعه استانی به نتیجه رسیده است، گفت: از کمک انجام شده در این حوزه تقدیر می‌کنیم.

مدیر عامل شرکت مرغک با اشاره به اینکه بزرگترین مزرعه مرغ مادر تخم‌گذار کشور با ظرفیت ۸۰ هزار قطعه و با مجموع سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۹۰۲ هکتار بنا شده است، افزود: این مجموعه ضمن اشتغالزایی مستقیم برای ۴۰ نفر و ایجاد اشتغال غیرمستقیم برای 2 هزار نفر، قادر است در هر دوره ۱۰ میلیون قطعه جوجه مرغ یکروزه تخم‌گذار تجاری که معادل ۲۵ درصد از نیاز صنعت مرغ تخم‌گذار کشور است را تامین کند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر در راستای نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی و اجرای منویات مقام معظم رهبری و تامین امنیت غذایی جامعه، گسترش فعالیت‌های مولد و اشتغالزا در حوزه صنایع کشاورزی را در دستور کار خود قرار داده است و در این راستا شرکت مرغک را از هدایت‌ها و حمایت‌های خود بهره‌مند کرده است.

مدیرعامل شرکت مرغک اضافه کرد: این شرکت به عنوان بزرگترین تولید کننده جوجه یکروزه تخم‌گذار ایران که از نقشی کلیدی در تامین تخم مرغ کشور برخوردار است همواره با رعایت اصول فنی و استانداردهای بهداشتی محصولاتی با کیفیت ممتاز را به بازار این صنعت عرضه کرده و طی سال‌های گذشته و با گسترش بیماری‌های طیور یکی از مهمترین سیاست‌های شرکت مرغک انتقال فارم‌ها و مزارع از نقاط پر خطر به مناطق کم ریسک بوده است.

وی افزود: مدیران و کارشناسان شرکت مرغک بر اساس تجربه گران سنگ سالیان طولانی فعالیت در صنعت مرغ تخم‌گذار کشور به این نتیجه رسیده‌اند که به منظور تداوم پیشتازی خود و حضور چشمگیر در بازار این صنعت باید همواره و همچون گذشته ارتقای مداوم کیفیت محصولات را مورد توجه قرار دهند و ساخت بزرگترین مزرعه مرغ مادر تخم‌گذار کشور نیز در راستای همین هدف بوده است.

زندیه همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد و گفت: امیدواریم با این کار زمینه برای اشتغال پایدار و تحقق منویات مقام معظم رهبری ایجاد شود.

* فعالیت ۲۱ هزار واحد مرغ گوشتی در کشور

همچنین مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در این مراسم با اشاره به اینکه سازمان اقتصادی کوثر فعالیت‌های متعددی را انجام می‌دهد‌، افزود: این سازمان در راستای این کار اقدامات متعددی انجام می‌دهد.

محمدرضا اسکندری با اشاره به اینکه امیدواریم با تزریق جوجه این وضعیت به حالت عادی برگردد، گفت: تا دوسال آینده ما در تامین جوجه یک روزه مشکلی نخواهیم داشت.

وی به پروژه‌های سازمان اقتصادی کوثر نیز اشاره کرد و گفت: امیدواریم در نهایت به جایی برسیم که ضریب امنیت غذایی ما باید به سمت خودکفایی برود.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر همچنین به فعالیت‌های سازمان در حوزه آبزی‌پروری و همچنین مرغ تخم‌گذار اشاره کرد و گفت: از جمله اینها جوجه‌کشی شرکت مرغک در آب‌بر و همچنین این پروژه است که امیدواریم با این کار زمینه اشتغال جامعه ایثارگری را فراهم کنیم.

اسکندری با اشاره به اینکه پروژه دام سنگین ورامین و دام سبک کرمانشاه نیز در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد، گفت: این اقدامات در راستای اقتصاد مقاومتی انجام شده است.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به اینکه شرکت مرغک ۲۵ درصد تولید تخم‌مرغ کشور را ساپورت خواهد کرد، گفت: عظمت کار به حجم تولید است و انتظار داریم با این کار مسؤولان نیز ما را حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه این شرکت به دنبال رقابت با مردم نبوده و در پروژه‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند که بخش خصوصی توان ورود به آن‌ها را ندارد، گفت: بر همین اساس ما در این حوزه فعالیت داریم.

اسکندری از فعالیت ۲۱ هزار واحد مرغ گوشتی در کشور خبر داد و گفت: این امر نیازمند مدیریت دقیق است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا