اقتصادیبورس

بودجه افطاری بانک سامان صرف ساخت یک مجتمع آموزشی در یزد شد

بانک سامان بودجه مراسم افطاری ماه رمضان جاری خود را به ساخت یک مجتمع آموزشی در شهر یزد اختصاص داد.

به گزارش اقتصاد روز و به نقل از روابط عمومی بانک سامان، کلنگ احداث این مجتمع آموزشی مهر ماه سال گذشته در زمینی به مساحت ۴۵۰۰ متر مربع و با زیربنای ۵۳۳۰ مترمربع به زمین زده شد.

این مجتمع آموزشی در سه طبقه شامل ۱۲ کلاس درس، یک آمفی‌تئاتر ۲۵۰ نفره، کتابخانه، آزمایشگاه و سالن‌های ورزشی سرپوشیده و روباز ساخته می‌شود.

بر اساس این گزارش، ساخت مجتمع آموزشی جوانان یزد با بودجه ۶۰ میلیارد ریال با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی، ادامه دارد.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، این مدرسه تا پیش از آغاز سال تحصیلی آینده تکمیل و تحویل آموزش‌وپرورش خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید: بانک‌سامان در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود، ساخت مدرسه، کتابخانه عمومی و همچنین خانه بهداشت را در دستورکار خود قرار داده که در مناطق مختلف و عمدتا محروم استان‌های مختلف کشور ساخته شده است.

گفتنی است، ماه گذشته نیز کلنگ احداث مدرسه بانک سامان و مرکز فوریت‌های پزشکی شهر سرپل‌ذهاب به زمین زده شد.

بازار سرمایه با حضور «سپ» ۱۲۰۰ میلیارد تومان بزرگ‌تر می‌شود

نخستین عرضه اولیه بورس تهران در سال ۹۷،  ۱۳ خردادماه انجام شد. مدیرعامل شرکت عرضه شده “سپ”، معتقد است پرداخت الکترونیک سامان با پشتوانه‌ای قوی وارد بورس شده و خیال سهامداران از بابت رشد و سودآوری این شرکت راحت خواهد بود.

روح‌الله حسینی مقدم معاون شرکت بورس تهران،  در نشست خبری که به مناسبت عرضه “سپ” با حضور ابراهیم حسینی نژاد مدیرعامل سپ و سید احمد طاهری بهبهانی مدیرعامل بانک سامان در ساختمان بورس برگزار شد، گفت: این اولین عرضه بازار سرمایه در سال ۹۷ است. با تلاش‌های مدیران سپ، اشتیاقی که برای بورسی شدن نشان دادند و شفافیتی که شرکت در گزارش‌های مالی دارد، برای بورس محرز است که این شرکت برای عرضه سهام جدی است و در این زمینه برنامه دارد. با حضور سپ، بازار سرمایه هزار و‌دویست میلیارد تومان بزرگ‌تر می‌شود.

 وی ادامه داد: از سال ۹۵ شرکت‌های PSP استقبال خوبی از بورس داشتند و سپ هم یکی از بهترین شرکت‌های این صنعت است. از همین‌جا از سایر شرکت‌های این حوزه هم دعوت می‌کنم تا آنها هم به بازار سرمایه ملحق شوند و از مزایای بی‌شمار و بلندمدت آن استفاده کنند. حضور شرکت‌های جدید در بورس به واقعی شدن قیمت سهام سایرین هم کمک می‌کند.

 معاون شرکت بورس تهران افزود: با استقبالی که از عرضه سپ انجام شده،  این شرکت وارد دوران جدیدی از فعالیت خود شده است که مسئولیت آن‌ها را در قبال جامعه و در زمینه شفافیت‌‌های مالی بیشتر می‌کند.

حسینی مقدم یادآور شد: موضوع پرونده حقوقی این شرکت هم با توجه به مستندات و تضامین ارائه شده برای سازمان بورس حل شده و سهامداران نگرانی از این بابت نخواهند داشت.

در ادامه این نشست خبری ابراهیم حسینی نژاد – مدیرعامل “سپ” – درباره برنامه‌های شرکت، اظهار داشت:ابتدا باید از مدیرانی که ۱۵ سال پیش سنگ بنای این شرکت را گذاشتند تشکر کنم. صنعت پرداخت در کشور ما صنعت نسبتاً جوانی است. از طرفی رشد چشمگیر تکنولوژی، افزایش ضریب نفوذ موبایل و توسعه فرهنگ خریدهای الکترونیکی باعث شده تا کسب‌وکار شرکت‌های پرداخت الکترونیک در این سال‌ها توسعه گیرد. بر کسی پوشیده نیست که با تداوم این روند، شرکت‌های موفق ارائه‌کننده خدمات پرداخت (PSP)، با توجه به دامنه گسترده فعالیت و سروکار داشتن با یکی از نیازهای اصلی جامعه یعنی نقل‌وانتقال پول، می‌توانند نقش مهمی در مبادلات اقتصادی و بهبود کیفیت زندگی در جامعه داشته باشند.

پرداخت الکترونیک سامان، اولین PSP  دارای مجوز از بانک مرکزی در ایران است که بسیاری از خدمات روزانه‌ای که استفاده می‌کنیم، مثل خرید اینترنتی یا تهیه شارژ با کدهای USSD  موبایل، نخستین بار توسط این شرکت ارائه شده. سپ از بدو تأسیس همواره در بین بازیگران اصلی این صنعت قرار داشته و با استفاده از قدرت بالای خود در نوآوری و سهم بازار، در بسیاری از زمینه‌ها به‌عنوان رهبر بازار شناخته می‌شود.

با وجود اینکه تعداد شرکت‌های PSP در ایران چندان زیاد نیست، اما رقابت در بین آنها برای برداشتن قاچ بزرگ‌تری از این کیک، به‌شدت داغ است. طبق آخرین آمار ارائه‌شده توسط شاپرک، سپ دومین شرکت PSP ایران از لحاظ تعداد تراکنش است. همچنین مطابق آمار شاپرک، سپ بیش از ۸۰۰٬۰۰۰ کارت‌خوان در سراسر ایران دارد که با توجه به رشد روزافزون فرهنگ پرداخت الکترونیک، تعداد این کارت‌خوان‌ها در آینده بیشتر هم خواهد شد. سپ از سال ۹۱ تاکنون از نظر حجم عملیاتی ۱۰ برابر بزرگتر شده. در طول ۲ سال گذشته سهم بازارمان بیش از ۲ برابر شده و اکنون به ۱۷/۵ درصد از کل بازار رسیده است. ما در سال ۹۶ بیش از دو میلیارد و پانصد میلیون تراکنش داشتیم و پیش‌بینی می‌کنیم در سال ۹۷ این عدد به بیش از سه میلیارد و دویست میلیون تراکنش برسد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا