اقتصادیبانک و بیمهصنعت و تجارت

تبدیل تسهیلات سرمایه در گردش به خودروهای لوکس و ویلا

عضو کانون بانک‌های خصوصی مطرح کرد:

عضو کانون بانک‌های خصوصی گفت: بانک‌ها سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را تامین می‌کنند، اما مساله این است که این پول‌ها گاهی بجای بخش تولید به خرید ماشین‌های گران‌قیمت و ویلا اختصاص می‌یابد.

به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایرنا،«مجید قاسمی» در همایش بیمه های عمر و تامین آتیه، اظهار داشت: در اروپا اگر سرمایه‌گذاری در پی اخذ تسهیلات بانکی برای ایجاد بنگاه اقتصادی باشد، بانک بدون اعمال نظارت بر آنها حتی یک دلار نیز پرداخت نمی کند. در واقع بانک‌ها برای نظارت بر عملکرد آنها با اتخاذ سازوکاری عضو هیات مدیره شان می‌شوند.

وی اضافه کرد: متاسفانه، بحثی مطرح شده مبنی بر اینکه توسعه کشور توسط بانک‌ها محدود شده است که درست نیست.

مدیر عامل بانک پاسارگاد با اشاره به انتقادات مطرح شده مبنی بر اینکه بانک‌ها سرمایه در کشور واحدهای تولیدی را تامین نمی‌کنند، گفت: بانک‌ها این پول‌ها را می پردازند اما مساله این است که این پول‌ها وارد چرخه تولید نمی‌شود.

قاسمی با اشاره به رکود ایجاد شده در کشور گفت: رکود کنونی ناشی از افزایش قیمت تمام شده بخش عرضه است که از تضعیف پول ملی نشات می‌گیرد.

وی با اشاره به تجربه ژاپن پس از جنگ جهانی دوم، در خصوص سرمایه‌گذاری بانک‌ها گفت: ژاپن پس از جنگ، همه روند توسعه خود و بنگاه سازی را به بانک‌ها سپرد و بانک و بیمه به محور توسعه عظیم ژاپن تبدیل شد.

عضو کانون بانک‌های خصوصی ادامه داد: در کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز برخی بانک‌های بزرگ در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری می‌کنند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا