اجتماعیشهریگزارش ویژه

تجلیل از هنرمندان پیشکسوت متولد آذرماه

گزارش اختصاصی پایگاه خبری و تحلیلی اقتصاد روز؛
هنرمندان چشم و چراغ جوامع هستند و در این خصوص پیشکسوتان صاحب تجربه، نور چشم مردم و جامعه هستند.ملاقات با استاد”عشق” و “سنگ”،دکتر محمد نگینی و آقای دکتر عظیمی مدیر عامل فرهیخته موسسه هنرمندان پیشکسوت فرصتی بود که افتخار حضور در محفل گرم و صمیمانه اعضای آن به بهانه متولدین آذرماه در هتل لاله تهران حضور داشته باشم.محفلی پر از عطر عشق و صمیمیت که وجود انسان را سرشار از انرژی مثبت مینمود.سخنان دکتر عظیمی نشان از حسن مدیریت بسیار دقیق ،انسانی ایشان و هیات مدیره مجموعه را تجلی می ساخت.باید به مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان تبریک بگوییم که چنین مجموعه ای با ظرافت خاص مدیریت انسانی حدود 900 عضو چکیده هنر و تجربه را طوری اداره میکنند که میتوان از درخشش چشمان این هنرمندان صاحب تجربه دریافت و چه پتانسیلی میتوان از وجود این مجموعه در جهت ساماندهی اوضاع هنری کشور را جستجو نمود که یقینا و انشاالله مورد دقت مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد. دکتر عظیمی مدیر عامل مجموعه ، قدرشناس دکتر نوبخت، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور،بودند که همواره از ایشان به عنوان حامی و یاور هنرمندان پیشکسوت یاد نمودند و امیدوار بودند دکتر نوبخت عزیز در جهت رفاه و حمایت از هنرمندان عضو در بودجه امسال تجدید نظر داشته باشند.
دکتر پرویز عطایی

هنرمندان پیشکسوتی که در نهمین ماه سال متولد شده‌اند، دور هم جمع شدند و شمع تولدشان را فوت کردند.مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت متولد آذر، با حضور جمعی از اساتید برگزار شد.عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، ضمن تبریک تولد این هنرمندان گفت: خوشبختانه به اعضای موسسه هر ماه اضافه می‌شود. یاد هنرمندان آذرماهی همچون داریوش اسدزاده و جمشید مشایخی را گرامی می‌داریم. بحث این روزهای ما در موسسه، سفر‌ گروهی شما پیشکسوتان به قشم و کیش است؛ البته سفر مشهد را هم در ماه‌های گذشته پشت سر گذاشتیم.


وی ادامه داد: تلاش ما این است هنرمندان به صورت خانوادگی و با همسرشان به این سفر بیایند. در این سفر‌ها پارتی بازی صورت نمی‌گیرد و براساس اولویت هنرمندان در این سفر‌ها حضور پیدا می‌کنند.
وی افزود: متأسفانه روز گذشته لایحه بودجه سال آینده تقدیم مجلس شد و متوجه شدیم که بودجه ما نسبت به سال گذشته کم شده است. فکر می‌کنم که کمترین هزینه‌ در این مؤسسه انجام می‌شود و این خیلی کم لطفی است که با این بودجه‌بندی، سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد تکریم اهالی پیشکسوت کاهش بودجه داشته باشد. به هر حال امیدواریم وزیر ارشاد و همچنین جناب آقای نوبخت که همیشه حامی این مؤسسه بودند، در مورد این قضیه تجدیدنظر کنند. حداقلش این است که اگر قرار است اتفاقی رخ دهد، بودجه نسبت به سال گذشته کمتر نباشد.


عظیمی پیرامون معافیت مالیاتی هنرمندان توضیح داد: موضوع معافیت مالیاتی موضوع روز جامعه است که در رأس آن معافیت مالیاتی هنرمندان است. به نظر می‌آید که دکتر نوبخت تصمیم بجایی گرفتند؛ از گذشته موضوع معافیت مالیاتی هنرمندان وجود داشت، اما فکر می‌کنم به دلیل اینکه یک حرکت ناگهانی و ضرب الاجلی اتفاق افتاد، آقای نوبخت خواستند که تصمیم عجولانه‌ای گرفته نشود. هنرمندان به هر حال مالیات‌شان را پرداخت می‌کنند، اما اینکه کار هنری انجام دهند و مالیات پرداخت کنند، درست نیست. چرا که واقعاً درآمدی ندارند که بخواهند مالیات پرداخت کنند.


وی ادامه داد: متأسفانه هنرمندان را با تعداد اندک افرادی که درآمد بالایی دارند، مقایسه می کنند و خواستار این هستند که معافیت مالیاتی هنرمندان انجام نشود. اما آقای نوبخت با شناخت کامل از فضای فرهنگ و هنر این تصمیم را گرفته و فکر می‌کنم ما نیز در این موضوع موافق او هستیم.
عظیمی در پایان درباره ادغام موسسات زیر مجموعه وزارت ارشاد توضیح داد: درباره مسئله ادغام مؤسسات هم باید بگویم که متأسفانه هنوز خودمان هم نمی‌دانیم که موضوع مؤسسه به کجا رسیده؛ اما امیدواریم هر تصمیمی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته می‌شود، به نفع هنرمندان عزیز پیشکسوت باشد.
در این مراسم شمسی فضل الهی، اسماعیل آذر، اسماعیل خلج، راضیه تجار، منیژه آرمین، مرتضی یوسف دوست، سید علی محمد، علی اکبر صادقی، پری زنگنه، هوشنگ ظریف، آزیتا لاچینی، هرمز سیرتی، محمود حاج محمدی، شاپور رحیمی، عباس ملکی، اسدالله یکتا، ایرج صغیری، زهره بزرگ مهری، محمدرشول محمدی فرد، خسرو عمارلویی، سید محسن آقا نباتی، عشرت سیروس، سیدحمید ساسانی، پرویز بیگی، محمدعلی بنی اسدی، فریده تطهیری مقدم، محمدهادی،ابوالفضل صادقی نژاد، قاسم فرجی، مظفر طاهری، وارطان ساهاکیان، و… حضور داشتند.
از جمله نکات جالب توجه این مراسم برش کیک هنرمندان پیشکسوت بود که هر کدام با حضور در جایگاه به شکل نمادین و ثبت عکس این کیک را برش می زدند اما استاد “علی اکبر صادقی”هنرمند نقاش و تصویر گر کیک را برش زدند .

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا