اجتماعیدسته‌بندی نشدهشهری

ترویج فرهنگ وقف مستلزم اعتمادسازی و تقویت باورهای دینی است

در راستای اعتمادسازی در زمینه وقف، باید این اعتماد برای مردم ایجاد شود که هرگونه وقف در همان زمینه و نیتی که واقف انجام داده است، اجرایی می‌شود.

به گزارش اقتصاد روز، علی فتح‌اللهی در نشست با رئیس و کارکنان اداره اوقاف رشت که به مناسبت دهه وقف انجام شد با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام به امر وقف به عنوان یک عمل بسیار مهم و اثربخش در بهبود امورات جامعه، اظهار کرد: اهمیت این عمل نیک از این رو است که شخص پس از سال‌ها تلاش، نتیجه تلاش خود را در راه خداوند در امور خیریه وقف می‌کند که نشان از اوج معنویت و اعتقادات فرد است.

وی با بیان اینکه وقف غیر از اموال در زمینه‌های دیگر از جمله علم، وقت، مهارت و سایر امور نیز امکان پذیر است، افزود: اگر بتوانیم فرهنگ وقف را در جامعه ترویج و نهادینه نماییم بسیاری از مشکلات امروز جامعه قابل رفع خواهد بود.

فتح‌اللهی اعتمادسازی و تقویت باورهای دینی را دو لازمه اساسی ترویج فرهنگ وقف در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: در راستای اعتمادسازی در زمینه وقف، باید این اعتماد برای مردم ایجاد شود که هرگونه وقف در همان زمینه و نیتی که واقف انجام داده است، اجرایی می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر لزوم تقویت باورهای دینی به عنوان دومین مولفه تاثیرگذار در ترویج فرهنگ وقف، گفت: اگر باورهای دینی در جامعه تقویت شود و اثرات وقف در جامعه و زندگی واقف به درستی تشریح شود، مطمئنا شاهد افزایش میزان وقف در جامعه خواهیم بود.

وی با اشاره به وجود بقاع متبرکه بسیار مهم در سطح شهرستان رشت از جمله بقعه خواهر امام و بقعه امامزاده‌هاشم، تصریح کرد: این آمادگی وجود دارد از طریق اعتبارات دولتی و کمیته برنامه ریزی، حمایت لازم جهت ساماندهی و بازسازی این بقاع ارزشمند اختصاص یابد.

فتح‌اللهی با بیان اینکه بسیاری از اراضی بخش لشت‌نشا در حوزه اوقاف قرار دارد، گفت: متاسفانه به دلایل مختلف که ریشه در گذشته دور دارد، مشکلاتی برای مردم منطقه در خصوص دریافت سند وجود دارد که با پیگیری نمایندگان مجلس در سطح ملی، امیدواریم مشکلات مردم این بخش نیز هر چه سریعتر رفع شود.

فرماندار رشت با اشاره به وجود ظرفیت‌ها در برخی از بقاع متبرکه جهت احداث و راه اندازی بازارچه عرضه محصولات و تولیدات محلی، گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید نامگذاری شده است باید از همه ظرفیت‌های موجود جهت حمایت از تولیدات مختلف از قبیل صنایع دستی و تولیدات کشاورزی و صنایع غذایی بومی بهره گرفته شود.

گفتنی است؛ در پایان این نشست با اهدای حکمی از سوی حجت‌الاسلام اشکوری، رئیس اداره اوقاف رشت، فرماندار شهرستان رشت خادم افتخاری حرم مقدس خواهر امام رضا(ع) شهر رشت شد.

منبع: ایسنا

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا