اقتصاد کلان و بودجهاقتصادی

تغییرات نرخ تورم نقطه‌ای دهک‌های هزینه‌ای در فروردین

مرکز آمار ایران تغییرات نرخ تورم نقطه‌ای دهک‌های مختلف هزینه‌ای در فروردین ماه امسال را اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از ایبِنا، طبق آخرین گزارش مرکز آمار ایران از فاصله تورمی دهک‌ها، براساس اعداد مربوط به تورم درمیان دهک‌های مختلف هزینه‌ای، فاصله تورمی دهک‌ها در فروردین ماه به ۲.۸ درصد رسید که نسبت به اسفند ماه (۳.۰ درصد) ۰.۲ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.

فاصله تورمی در گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات نسبت به ماه قبل ۰.۵ واحد درصد و در گروه عمده کالاهای غیر خوراکی و خدمات نسبت به ماه قبل ۱.۰ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس این جدول شاخص کل تورم نقطه ای اسفند ۹۷ در کل کشور ۴۷.۵ درصد و در فروردین ماه امسال ۵۱.۴ درصد گزارش شده که از این میزان تورم نقطه ای دهک اول ۵۳.۶ درصد و دهک دهم ۵۳.۲ درصد بوده است.

همچنین تورم نقطه ای در گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در اسفندماه ۹۷، در کل کشور ۷۴.۴ درصد و در فروردین ماه ۹۸، رقم ۸۵.۳ درصد عنوان شده که از این میزان تورم نقطه‌ای دهک اول در اولین ماه امسال ۷۹.۹ درصد و دهک دهم ۸۷.۹ گزارش شده است.

علاوه بر این تورم نقطه‌ای گروه کالاهای غیر خوراکی و خدمات کل کشور نیز در اسفند ماه سال گذشته ۳۶.۹ درصد و در فرورودین ماه امسال ۳۷.۸ درصد گزارش شده که دهک اول ۳۲.۳ درصد و سهم دهک دهم در این گروه ۴۵.۵ درصد محاسبه شده است.

تورم نقطه‌ای دهک‌ها با تغییر در قدرت خرید خانوارهای مختلف کشور، برای فروردین ماه و ماه قبل در جدول زیر آمده است:

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا