صنعت و تجارتکشاورزی

تولید داخلی نهاده‌های کشاورزی حمایت می‌شود

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد:

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: از تولید داخلی نهاده‌های کشاورزی شامل کود، واکسن، مکمل‌ها، بذر و آفتکش‌ها حمایت می‌کنیم و هیچ انحصاری در حوزه تامین نهاده‌های کشاورزی نداریم.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایرنا، «عباس کشاورز» در جلسه خود اتکایی در تولید نهاده‌های کشاورزی با همکاری معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری که در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: تلاش داریم در تولید برخی نهاده های کشاورزی همچون واکسن‌های طیور، مکمل آبزیان و آفتکش‌ها از توان شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان برای تولید داخل این محصولات بهره بگیریم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با قیمت کود اظهارداشت: ما تنها در حد کودهایی که دولت برای آنها یارانه در نظر گرفته، مداخله داریم و در این زمینه می‌توانیم به انجمن‌ها کمک کنیم اما بقیه کودها را نمی‌توانیم از تولیدکنندگان خریداری کنیم.

یک موسسه مرجع، اجازه اظهارنظر در زمینه نیاز کودی کشور دارد

کشاورز تصریح کرد: ما یک موسسه مرجع در زمینه خاک و حاصلخیزی آن داریم و تنها این موسسه در رابطه با نیاز کود کشور اجازه اظهار نظر دارد.

وی در رابطه با واکسن‌های انسانی تولید شده توسط موسسه رازی گفت: این واکسن‌ها به سفارش وزارت بهداشت است و در این رابطه معاونت امور دام، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، رئیس موسسه رازی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تصمیم گیری می‌کنند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تولید واکسن‌های طیور افزود: در رابطه با واکسن‌های طیور، مکمل‌های آبزیان و آفت کش‌ها باید اولویت بندی کنیم و این کار باید در اسرع وقت انجام شود.

کشاورز با اشاره به برخی از مشکلات تولید مرغ لاین خاطرنشان کرد: ما نیاز داریم در زمینه مرغ لاینی که ۸۰ درصد از گوشت ما را تأمین می‌کرد در جلسات دیگری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تبادل نظر کنیم.

وی افزود: اگر به تولید مکمل‌ها آسیب وارد شود، تولید مرغ کشور کاهش می‌یابد که این مسئله با غذای مردم سر و کار دارد.

تولید واکسن‌های دامی نیازمند توجه است

در ادامه «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در حوزه تولید واکسن‌های انسانی پیشرفت خوبی داشته‌ایم، گفت: اما در تولید واکسن‌های دامی باید توجه بیشتری شود.

وی افزود: در حال حاضر قرارداد تولید ۱۸ واکسن را با بخش خصوصی داریم و ظرفیت‌های لازم برای استفاده از شرکت های دانش بنیان در این حوزه فراهم شده است.

براساس این گزارش، مقرر شد کمیته های کارشناسی برای رفع موانع تولید نهاده های کشاورزی و حمایت از تولید داخل تشکیل شود.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا