اجتماعیشهری

ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی تمدید شد

 مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان از تمدید زمان ثبت‌نام و ویرایش اطلاعات آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی (دوره دوم متوسطه) در سال تحصیلی 99 – 98 خبر داد.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از وزارت آموزش و پرورش، بر اساس مصوبه جلسه ستاد برگزاری آزمون‌های مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان، به دلیل بروز حوادث غیرمترقبه و جاری شدن سیل در برخی استان‌ها، زمان ثبت‌نام و ویرایش اطلاعات آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی (دوره دوم متوسطه) سال تحصیلی 99-98 تا روز دوشنبه دوم اردیبهشت‌ماه تمدید شد.
پرداخت حق‌ ثبت نام، همزمان با دریافت کارت ورود به جلسه و یک هفته قبل از برگزاری آزمون، به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه نام‌نویسی به‌ نشانی azmoon.medu.ir خواهد بود و صرفا در صورت تکمیل پرداخت، کارت ورود به جلسه صادر می شود.
آزمون ورودی پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی 31 خردادماه برگزار می شود.

** نماینده وزیر آموزش و پرورش برای جمع آوری کمک انجمن اولیا و مربیان منصوب شد

«نورعلی عباسپور» مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش به عنوان نماینده وزیر آموزش و پرورش با مسئولیت سازماندهی، هدایت و جمع آوری کمک های انجمن اولیا و مربیان سراسر کشور برای سیل زدگان منصوب شد.
به گزارش آموزش و پرورش، در متن ابلاغی سید محمد بطحایی بر ضرورت برنامه ریزی، ایجاد هماهنگی و انجام خدمات مالی و تشکیل کلاس های خانواده برای اولیا و مربیان آسیب دیده در مناطق، شهرستان ها و استان های سیل زده تاکید شده است.

** مرحله اول ارزیابی خسارت وارده به مدارس در مناطق سیل‌زده انجام شد
به منظور امداد‌رسانی به مردم سیل‌زده لرستان، جمعی از مهندسان ارزیاب سازمان نوسازی مدارس کشور در قالب گروه های جهادی داوطلب برای بررسی و ارزیابی میزان خسارات وارده به مدارس و ساختمان‌های سیل‌زده مناطق مختلف سیل‌زده کشور اعزام شده بودند که در بخش اول با ارزیابی میزان خسارات وارده به مدارس به کار خود پایان دادند.
از سازمان نوسازی مدارس کشور، «علیرضا حاجی‌سلطانی» رئیس گروه برق و تاسیسات سازمان نوسازی مدارس که سرپرستی گروه‌های جهادی را بر عهده دارد، گفت: یکی از راهکارهای سازمان برای هر چه بهتر مدیریت کردن فعالیت‌های عمرانی، استفاده از ظرفیت کارشناسان زبده و مشاوره گرفتن و اخذ نظرات تخصصی و علمی آنان است.
وی با اشاره به بروز سیل در مناطق مختلف استان و بازدید رئیس سازمان نوسازی مدارس و خیرین مدرسه ساز از این مناطق گفت: همه تلاش مدیران و خیرین، ایجاد فضای مطلوب آموزشی برای دانش آموزان است و به همین منظور در اولین گام با انتقال کانکس به مناطق نیازمند و پس از آن با ساخت مدارس، تلاش می شود سرپناهی امن برای آنها مهیا شود.
رئیس گروه برق و تاسیسات سازمان نوسازی مدارس از اعزام اردوهای جهادی شامل گروه های تخصصی مهندسان ناظر ابنیه و تاسیسات این سازمان و ادارات کل استان‌ها برای تسریع در بهبود شرایط دشوار مدارس سیل‌زده خبر داد و اظهار داشت: این کار جهادی به صورت خود جوش از سوی پایگاه مقاومت بسیج و همه کارکنان نوسازی مدارس صورت گرفته است و این تیم ها با تقسیم کار، تمام مناطق سیل‌زده استان لرستان را پوشش خواهند داد.
حاجی سلطانی اظهار داشت: گروه های جهادی مذکور در قالب 14 گروه تخصصی از سازمان مرکزی و استان‌های اصفهان، همدان، خراسان شمالی، قزوین، کرمانشاه، گیلان، آذربایجان شرقی و کهگیلویه و بویراحمد ضمن بازدید از نقاط آسیب دیده، پس از تشکیل جلسات فنی به برآورد خسارات وارده به این مدارس پرداخته و پس از آن نسبت به مکان‌یابی دقیق برای جانمایی این مدارس متناسب با موقعیت جغرافیایی اقدام کردند.
وی یادآورشد: با ارزیابی‌های انجام شده، بخش اول کار گروه‌های جهادی پایان یافته و کارشناسان به استان‌های خود برمی گردند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا