اقتصاد بین المللاقتصادی

ثروتمندترین مرد دنیا از همسرش جدا شد

جف بزوس،(Jeff Bezos) بنیان‌گذار و رئیس شرکت فروش آنلاین آمازون، پس از ۲۵ سال از همسرش مکنزی (MacKenzie Bezos) جدا شد. این زوج خبر جدایی‌شان را روز چهارشنبه (۹ ژانویه) در بیانیه‌ای مشترک در توییتر اعلام کردند.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از رویترز، در این بیانیه آمده است: “پس از یک دوره طولانی تجربه عاشقانه و یک دوره آزمایشی جدایی، ما تصمیم گرفتیم که طلاق بگیریم و بقیه زندگی‌مان را به عنوان دوست ادامه دهیم.”

این زوج همچنین در بیانیه طلاق خود گفتند: “ما خیلی خوش‌شانس بودیم که یکدیگر را پیدا کردیم و شکرگزار تمام سال‌هایی هستیم که باهم گذراندیم و حتی اگر از اول هم می‌دانستیم که بعد از ۲۵ سال جدا می‌شویم باز هم تمام آن‌ کارها را انجام می‌دادیم. ما به عنوان زن و شوهر زندگی فوق‌العاده‌ای داشتیم و یک آینده جذاب هم پیش روی ما است. با این که عنوان‌ها تفاوت خواهد کرد اما ما به عنوان یک خانواده و دوستانی عزیز می‌مانیم.”

شرکت آمازون که ۲۵ سال پیش ایجاد شد، هفته جاری توانست با پشت سر گذاشتن شرکت مایکروسافت تبدیل به ثروتمندترین شرکت جهان شود.

آمازون، غول فروش اینترنتی، در پایان روز دوشنبه که بازار سهام آمریکا بسته شد، ۷۹۷ میلیارد دلار قیمت داشت. این شرکت با رشد ۳/۴ درصدی توانست از مایکروسافت که ۷۸۹ میلیارد دلار ارزش داشت، سبقت بگیرد.

به گزارش راشاتودی، بنیان گذار و مدیرعامل بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان، فردی بسیار بسیار ثروتمند است، اما اختلاف بین درآمد او و کارگران این شرکت چه قدر است؟ آمازون در سپتامبر 2018 موفق شد پس از اپل دومین شرکتی شد که ارزش سهام آن از یک تریلیون دلار نیز گذشت و به موجب این اتفاق ثروت جف بزوس طی امسال ۶۷ میلیارد دلار افزایش یافت و طبق شاخص ثروت بلومبرگ، رقم ثروت او به ۱۶۷ میلیارد دلار رسید.

با یک محاسبه ساده می‌توان دریافت که ثروت بزوس در ۲۵۰ روز ۶۷ میلیارد دلار افزایش یافته است و این یعنی درآمد او در هر روز ۲۶۸ میلیون دلار و در هر ساعت ۱۱ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۶۶۶ دلار بوده است! این درآمد حدود یک میلیون بار بیشتر از درآمد متوسط کارکنان این شرکت با ساعتی ۱۵ دلار درآمد است.

همچنین همسر او « مکنزی بزوس »  ۴۸ ساله و رمان‌نویس است. او کتاب‌های آزمایش لوتر آلبرایت (۲۰۰۵) و دام‌ها (۲۰۱۳) را به رشته تحریر درآورده است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا