اجتماعیشهری

جایگاه تلفات جاده‌ای ایران در دنیا

جانشین فرماندهی پلیس راه کشور وضعیت تلفات جاده ایی ایران را ۴ و ۹ دهم به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه دانست

به گزارش اقتصاد روز به نقل از خبرگزاري صدا و سيما ، سرهنگ ایوب شرافتی در ایین معارفه فرمانده پلیس راه و راهور غرب استان تهران با اشاره به امار جهانی گفت: در دنیا به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه در سال، ۶ و ۶ دهم نفر جان خود را از دست می‌دهند که این امار در اسیا ۹ میز ۸ دهم، در ایران ۴ ممیز ۹ دهم و در اروپا ۲ ممیز ۷ دهم است.
جانشین پلیس راه کشور با بیان اینکه نمودار‌ها نشان از کاهش تدریجی تلفات تا سال ۹۵ بوده افزود: این کاهش از سال ۹۵ تا کنون با افزایش اندکی همراه بوده است.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۱ و نیم میلیون خودرو به خودرو‌های موجود  و ۲ میلیون نفر نیز به جمعیت رانندگان کشور افزوده می‌شود   گفت: ۶۱ درصد تصادفات، مربوط به خودرو‌های سواری است.
سرهنگ شرافتی، فواصل ۳۰ کیلومتری شهر‌ها را خطر افرین دانست و گفت:: در کل کشور ۶۰ درصد حوادث ترافیکی در ۳۰ کیلومتری اتفاق می‌افتد که این امار در استان تهران ۶۴ درصد است.
وی، خواب الودگی، سرعت و زیر ساخت جاده ایی را ۳ عامل مهم در افزایش تصادفات ۳۰ کیلومتری شهر هادانست و افزود: برنامه ریزی برای کاهش سرعت، ایمنی بیشتر و زیرساخت مناسب‌تر، در این فواصل باید صورت گیرد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا