اجتماعیارتباطات و فناوریاقتصادیصنعت و تجارتگزارش ویژه

جزيره کيش مي تواند به مرکز اجتماع نخبگان اقتصاد و گردشگري تبديل شود

مدير مسئول هفته نامه اقتصاد کارا گفت: جزيره کيش مي تواند در کنار توسعه گردشگري به مرکز برگزاري رويداد هاي مهم و هم تراز سازي اقتصاد ايران و جهان تبديل شود.به گزارش اقتصاد روز به نقل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد کيش، دکتر داريوش عباسي مدير مسئول هفته نامه اقتصاد کارا که از فعالان با سابقه رسانه در حوزه اقتصادي است با بيان اينکه نمايشگاه بين المللي کيش اينوکس 2018 در دوره اي برگزار شد که فضاي کشور تحت تحريم هاي نا عادلانه قرار گرفته گفت:برگزاري چنین نمايشگاههایی که با استقبال خوب شرکت هاي داخلي وخارجی مواجه شد بر اقتصاد تاثیر می گذارد.
وي افزود: با توجه به عزمي که در بدنه حاکميتي کشور ديده مي شود، تلاش بر اين است که اثر تحریم‌ها کاهش پيدا کند و در حال حاضر شاهد نوعي همگرايي و تلاش مجموعه دست اندرکاران اقتصاد کشور در جهت بهبود اين وضعيت هستيم. در کیش اينوکس 2017 شاهد حضور حدود 280 بنگاه اقتصادي متوسط و بزرگ بوديم در حالي که در کیش اينوکس 2018 با وجود افت نسبي وضعيت اقتصادي کشور اين رقم با رشد 25 درصدي به 360 بنگاه رسيد و به همين دليل است که کيش اينوکس 2018 موفق ترين دوره طي 5 سال گذشته تلقي مي شود. با اين اوصاف چنين وحدت رويه اي مي تواند با تداوم خود موجب رهايي کشور از اين برهه اقتصادي شود.
مدير مسئول هفته نامه اقتصاد کارا با اشاره به نقش رسانه ها بر رشد اقتصاد کشور تاکيد کرد: فعاليت اقتصادي هر بنگاهي، بدون حضور بخش ارتباطات، روابط عمومي و فعاليت هاي رسانه اي غير ممکن است. در دوره مدرن با کاهش ارتباطات سنتي به بيان پيام خود به اشکال مختلف شرکتي، بنگاهي و حتي فردي از طريق ابزار هاي جديد نياز داريم و رسانه ها محمل بسيار مهمي براي موفقيت بنگاه ها با نقشي بسيار پر رنگ هستند. اين نکته قابل تامل است که هرقدر که شرکتي در بهره وري، توليد و ارائه خدمات خود موفق باشد، با عدم توجه به بعد اطلاع رساني آسيب مي بيند.
وي افزود: غير از مباحث رياضي و علمي در حوزه اقتصاد، مباحث اقتصاد رفتاري، اقتصاد رواني و اقتصاد توجه، سرفصل هاي نويني هستند که بدون مشارکت رسانه ها محقق نمي شوند. از اين منظر رسانه ها نقش بي بديل و غير قابل انکاري در پيشبرد اهداف شرکتي و توسعه اقتصادي دارند.
داريوش عباسي با اشاره به اينکه در دهه هاي گذشته براي هر يک از مناطق آزاد کارکردي تعريف شده است و با نگاهي به سرمايه گذاري هاي بسيار قوي در حوزه گردشگري منطقه آزاد کيش از نيم قرن گذشته تا کنون گفت: کيش پتانسيل هاي بسياري در اين حوزه دارد که زير ساخت هاي آن نيز به خوبي فراهم شده است و به عنوان ويترين گردشگري کشور براي گردشگران داخلي و خارجي مثال زدني است. بنابراين با توجه به مزيت هايي چون معافيت هاي گمرکي و مالياتي و عدم وجود مقررات دست و پا گير براي تردد مسافران و ميهمانان، ايده بسيار خوبي است که کيش به مرکز تبادلات و مذاکرات اقتصادي تبديل شود. همچنين ايده تبديل کيش به بورس انرژي و بانکهاي خارجي و تبديل شدن به کانون مهم بازار پول و سرمايه نيز بسيار موثر است چرا که در کنار مبحث گردشگري حضور نخبگان اقتصادي موجب توسعه و مکمل بعد گردشگري مي شود. همانطور که رويداد هاي نمايشگاهي با وجود اقتصادي بودنشان ، گردشگران خاص خود را دارند.
مديرمسئولان هفته نامه اقتصاد کارا اظهار داشت: مديران منطقه آزاد کيش در اين دوره به هر دو موضوع گفته شده اهتمام دارند و با حفظ جايگاه گردشگري به مقوله ي اقتصاد نيز مي پردازند که موجب رونق هرچه بيشتر جزيره مي شود. اگر کيش به مرکز برگزاري رويداد هاي مهم جهان و پايلوت دستاورد هاي علمي و آموزشي و همچنين مرکزهم تراز سازي اقتصاد ايران و جهان تبديل شود و اين موضوع در دستور کار مسئولان سازمان منطقه آزاد کيش قرار بگيرد، اتفاقات بسيار خوبي در هر دو حوزه اقتصادي و گردشگري رخ مي دهد و طبق فرهنگ سازي هاي صورت گرفته و زمينه ها و زيرساخت هاي موجود، کيش مي تواند به مرکز اجتماع نخبگان اقتصاد و گردشگري تبديل شود.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا