اجتماعیاقتصاد مقاومتیاقتصادیدسته‌بندی نشدهشهری

حوزه مسکن دغدغه جدی است

قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز حوزه مسکن دغدغه جدی مردم است، لذا وظیفه همه ما به‌عنوان خدمتگزاران مردم این است که دغدغه اول و آخر ما در این مقطع باید توجه به اقتصاد و معیشت مردم باشد.
سرویس پارلمانی؛ به گزارش اقتصاد روز و به نقل از تسنیم،محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی،در آیین بهره‌برداری از بزرگترین مرکز داده منطقه غرب و شمال‌غرب کشور، گفت: امروز حوزه مسکن دغدغه جدی مردم است، لذا وظیفه همه ما به‌عنوان خدمتگزاران مردم این است که دغدغه اول و آخر ما در این مقطع باید توجه به اقتصاد و معیشت مردم باشد.

وی با بیان اینکه مردم اختلاف و دعوای حیدری و نعمتی را قبول نمی‌کنند، اظهار داشت: مردم از ما توقع کار صادقانه دارند، مردم ما قانع هستند، در همین حد که این امنیت روانی باشد که ما داریم تلاش می‌کنیم و در زندگی‌شان آن را لمس کنند،؛ ممنون مدیران خواهند بود، در غیر این‌صورت از ما راضی نخواهند بود.

رئیس مجلس ادامه داد: امروز مجموعه‌ای دارد‌ افتتاح می‌شود که می‌تواند در کمترین زمان ممکن با بیشترین تأثیرگذاری با شفافیت، عدالت و با اقتصادی‌ترین روش مسائل و نابسامانی‌های اقتصادی کشور را حل‌وفصل کنیم.

قالیباف تأکید کرد: اقتصاد دیجیتالی فرصت بزرگی است که بتوانیم عقب‌‌ماندگی‌های گذشته را جبران کنیم؛ مجلس یازدهم مسیرش این است و در این راه به همه در بخش‌های خصوصی و دولتی و شرکت‌های بزرگ و کوچک کمک می‌کنیم.

رئیس مجلس اضافه کرد: این روزها در رسانه‌ها خبر از اجاره‌های پشت‌بام در حوزه مسکن شنیده میشود، مسکن دغدغه قابل‌توجه مردم است و همه ما به عنوان خدمتگزاران مردم موظفیم که دغدغه اول و آخر مردم را در این مقطع با توجه به اقتصاد و معیشت آنها مرتفع کنیم.

قالیباف ادامه داد: از سویی، حضور جوانان آماده به‌کار در کشور، تهدید محسوب میشود، اما از منظر دیگر وجود نیروی انسانی تحصیل‌کرده، جوان و آماده به‌کار به خصوص برای همین فضای دیجیتالی بزرگترین سرمایه به حساب میآید.

رئیس مجلس با بیان اینکه ما در بین 5 یا 10 کشوری هستیم که از ظرفیت بالای نیروی انسانی در حوزه اقتصاد دیجیتال برخورداریم، گفت: بسیاری از کشورهای دنیا برای کسب چنین ظرفیتی لحظه شماری می‌کنند.

قالیباف افزود: یک کار موفق زمانی اتفاق می‌افتد که ما همه باهم همدل و همزبان شویم، به هردوی اینها نیاز داریم، همه ما باید در ارتباط با رفتارهای خارج از قانون و مشکلاتی که در حوزه ساختارهایی که برای ما پیش‌بینی می‌شود، تابع قانون باشیم و به قانون احترام بگذاریم.

وی تصریح کرد: اگر احساس می‌شود که قانون نیاز به اصلاح دارد، به سرعت مطرح شود، ما در مجلس خدمتگزاریم و آماده رفع خلاءهای قانونی و اصلاح قوانین هستیم.

رئیس مجلس ادامه داد: مجلس یازدهم موضوع معیشت، اشتغال و اقتصاد را با اولویت مناطق محروم و حاشیه شهر در دستورکار قرار داده و معتقد است که تقویت این مسیر کوتاه‌ترین، عادلانه‌ترین و اقتصادی‌ترین راه متناسب با شرایط فعلی کشور است.

قالیباف به اقداماتی که در مجموعه نیروی انتظامی داشته است اشاره کرد و گفت: در همان روزهای ابتدای قرن بیست و یکم (سال‌های 2002 و 2003 ) کارهای بزرگی با سرعت، سلامت و به صورت کارآمد انجام گرفت.

وی اضافه کرد: آثار خدماتی که در حوزه 110 آغاز شد، موجب امنیت مردم و خانواده‌ها و دریافت خدمات در کوتاه‌ترین زمان ممکن شد، در سالهای خدمت در شهرداری تهران نیز به حوزه‌های دیجیتالی توجه ویژه‌ای کردیم؛ تهران که از 70 کیلومتر فیبرنوری برخوردار بود، امروز بیش از 2 هزار کیلومتر فیبر نوری دارد و همه شهرها می‌توانند این مسیر را طی کنند.

رئیس مجلس با اشاره به شیوع ویروس کرونا و آسیب‌های ناشی از آن، اظهارداشت: هرچند بخشی از کسب وکارها و حوزه‌ها با شیوع این بیماری آسیب دیدند، اما برای فضای مجازی فرصتی ایجاد شد که باید حداکثر استفاده را از آن ببریم.

قالیباف تأکید کرد: در حوزه آموزش و راه‌اندازی سامانه شاد اقداماتی انجام گرفت، اما با توجه به توسعه عدالت آموزشی باید خدمات قابل‌توجهی به مردم، به‌ویژه روستانشینان و حاشیهنشینان که از امکاناتی نظیر موبایل هوشمند برخوردار نیستند، ارائه شود.

وی، سهم ایران در GDP را حدود 5 درصد عنوان کرد و گفت: این در در حالیست که اقتصاد بسیاری از کشورها بیش از 15 درصد سهم دارند، ما به کمک نیروی انسانی و منابع غنی با همدلی و همزبانی باید در مسیر پیشرفت حرکت کنیم.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور، تحول در مجلس یازدهم را مبتنی بر شفاف‌سازی، هوشمندسازی، مردمی‌سازی و کارآمدسازی اعلام کرد و افزود: حوزه فضای مجازی نیز اگر از این 4 شاخص برخوردار باشد، نه تنها به جلوگیری از فساد کمک می‌کند، بلکه موجب ارتقاء مدیریت و اثرگذاری و اثربخشی می‌شود.

قالیباف ادامه داد: اقتصاد مقاومتی به معنای مردمی‌سازی و اقتصاد دیجیتال است، تمام بخش‌های دولتی، خصوصی و حتی شورای عالی فضای مجازی که مسئولیت سیاست‌گذاری و نظارت و هدایت کلان این حوزه را دارد، می‌تواند در این مسیر تأثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: برای توسعه عدالت آموزشی، شرکت‌هایی که دارای تعهدات اجتماعی هستند، می‌توانند به مردم مناطق محروم در این زمینه کمک کنند، شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در این زمینه تأثیرگذار هستند.

رئیس مجلس در پایان خاطرنشان کرد: از گذشته موضوع اقتصاد دیجیتالی و سایبری و توجه به زیرساخت‌ها، محتوا و خدمات پایه قابل توجه بوده است، اما از نگاه مشتریمداری، ما در شرایطی کار خود را در مجلس یازدهم شروع کردیم که وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا