ارتباطات و فناوریاقتصادی

درآمد حاصل از واردات رسمی تلفن همراه 150 درصد رشد کرد

واردات رسمی تلفن همراه به کشور با اجرای طرح رجیستری افزایش قابل توجهی داشت و درآمد گمرکی از این محل را 150 درصد رشد داد.

به گزارش اقتصاد روز و بر اساس آخرین آمار گمرک، حجم واردات تلفن همراه از مبادی رسمی به کشور در 11 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 93 درصد رشد کرده است

طرح رجیستری به عنوان مهمترین طرح مبارزه با گوشی های قاچاق از مهر ماه امسال در حال اجراست بررسی ها نشان می دهد درآمد های گمرک از محل واردات قانونی گوشی تلفن همراه در 9 ماهه امسال 150 درصد رشد داشته است.

هرچند در ابتدای اجرای این طرح، سودجویان و مخالفان، تلاش کردند تا افزایش قیمت گوشی های تلفن همراه را دلیل اجرای این طرح عنوان کنند و مانع از اجرای موفقیت آمیز این پروژه شوند، اما با گام‌های محکم و موثر وزارت ارتباطات و همچنین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سایر دستگاه های مرتبط، این طرح به خوبی در حال اجراست.

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت و بر اساس آخرین گزارش ها، گوشی های شرکت اپل، گوگل، بلک بری، موتورولا، ال جی، نوکیا، سونی، تکنو، هوآووی و دو مدل جدید گوشی سامسونگ مشمول این طرح شده اند و بقیه مدل های شرکت سامسونگ این مدل گوشی به گفته وزیر ارتباطات از 15 فروردین اجرا می شود.

گزارش گمرک نشان می دهد در این مدت بیش از 2 میلیون و 600 هزار دستگاه انواع گوشی تلفن همراه از طریق گمرکات وارد کشور شده است. در 11 ماهه سال 96 تعداد 2 میلیون و 648 هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش 419 میلیون و 651 هزار دلار به کشور وارد شد.

این در حالیست که در 11 ماهه سال گذشته یک میلیون و 440 هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش 217 میلیون و 34 هزار دلار به طور رسمی از مبادی گمرک به کشور وارد شده بود.

بررسی ها از تاثیرات مثبت طرح رجیستری بر کاهش قاچاق گوشی های تلفن همراه حکایت دارد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا