اجتماعیمسکن و شهرسازی

درخواست عوارض میلیاردی برای احداث پلاسکو از سوی شهرداری/ عوارض بخواهند از پروژه خارج می‌شویم/ بنیاد هیچ ملکی در آمریکا ندارد

رئیس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: رژیم شاه در آمریکا بنیادی را به نام علوی ثبت کرده که این بنیاد تمام آمریکایی است اما اموال و پول کشورمان به این بنیاد منتقل شده و با پول مردم این ساختمان خریداری شده است. این ساختمان در نیویورک جزو املاک بنیاد مستضعفان نیست، ادعای مالکیت هم نداریم و پیگیر این موضوع هم نبودیم.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایلنا، پرویز فتاح درباره ادعای شهرداری مبنی بر اخذ عوارضی از پروژه ساختمان پلاسکو اظهار داشت: شهردار منطقه 12 موضوعی را در این باره مطرح کرده و می‌گوید این ملک در حوزه کاری بنده است و باید طبق قوانین با آن برخورد شود اما پروژه ساختمان پلاسکو امروز به یک پروژه ملی تبدل شده است و در شورای عالی نسبت به نحوه ساخت و موضوعات مرتبط با آن تصمیم گیری شده است، که طبق تصمیم شورا این ساختمان بدون عوارض باید ساخته شود.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد بنیاد عوارضی بابت احداث این ساختمان بپردازد باید از پروژه خارج شویم.

رییس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه رقم عوارض ساختمان پلاسکو میلیاردی است، گفت: بنیاد این رقم را نمی‌پردازد و اساسا قرار هم نبوده این رقم را پرداخت کنیم. این موضوع در سطوح عالی در حال پیگیری است و حل هم خواهد شد.

فتاح درباره رفع ابهام از مالکیت بنیاد مستضعفان برای یک ساختمان در نیویورک تاکید کرد: بنیاد مستضعفان هیچ ملکی در آمریکا ندارد. مالکیت این ساختمان در اختیار موسسه‌ای است که با بنیاد علوی تشابه اسمی دارد.

رییس بنیاد مستضعفان افزود: زمان گذشته، رژیم شاه در آمریکا بنیادی را به نام علوی ثبت کرده که این بنیاد تمام آمریکایی است اما اموال و پول کشورمان به این بنیاد منتقل شده و با پول مردم این ساختمان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه تا حالا یک ریال هم از آن محل پول نگرفته‌ایم، گفت: این ساختمان در نیویورک جزو املاک بنیاد مستضعفان نیست، ادعای مالکیت هم نداریم و پیگیر این موضوع هم نبودیم.

فتاح افزود: بخش بین الملل وزارت امور خارجه در حال پیگیری این موضوع است و ایران درباره این ملک ادعا دارد چراکه رژیم شاه با پول و اموال مردم جمهوری اسلامی ایران این ساختمان را خریده است.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد مستضعفان هیچ دخالتی در پیگیری‌های حقوقی هم نداشته است، گفت: ظاهرا پیگیری‌های حقوقی خوبی از سوی وزارت امور خارجه در این زمینه در حال انجام است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا