اقتصادیصنعت و تجارت

در سال 62 به عنوان زالوصفت معرفی شدم/ بزرگترین مصیبت کشور ما نفت است/ تولیدکنندگان نیمه پر لیوان هستند

موسوی بیان کرد: ما سفیران تلاش و غیرت این کشور هستیم و مسئولیت همه چیز را پذیرفته‌ایم قطار درست بوده اما ریل‌گذاری غلط داشته‌ایم ما نباید خودمان را گم کنیم و باید برای سرافرازی ایران تلاش کنیم.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از خبرنگار اقتصادی ایلنا در حاشیه جشنواره حاتم ( حمایت از تولید ملی) موسوی بنیانگذار برند فیروز پیش از برگزاری گفت‌وگوی ویژه در پاسخ به سخنرانان قبلی مراسم اظهار کرد:‌ همه سخنرانان تولیدکنندگان را مقصر دانستند، بیش از نیم قرن است که در حال تلاش هستم و اولین مدال افتخار من این است که در سال 62 به عنوان زالوصفت معرفی شدم 25 سال پیش بانک‌های دولتی از دادن وام امتناع کردند و بانک‌های خصوصی در این زمینه پیش قدم شدند اما بعد از آن پول ندادند و هنوز امر باعث شد صندوق‌ها به راه افتاد.

وی افزود: در جوامعی که بانک‌ها رشد کنند پیشرفتی حاصل نخواهد شد بانک‌ها یا باید تولید سود کنند یا تولید ثروت داشته باشند و این کارها را سخت‌تر کرده است. راه‌های قانونگذاران ناصحیح بوده است و تقصیر تولیدکننده نیست ما افتخارآفرین هستیم و قانونگذار نیستیم.

وی تاکید کرد: فرق ما با دولتی‌ها این است که آنها بودجه دارند و خرج می‌کنند اما باید اول کسب درآمد کنیم و بعد خرج کنیم.

موسوی تاکید کرد: بزرگترین مصیبت کشور ما نفت است اگر نفت نبود ما اصالتی را که در طول تاریخ داشتیم احیا می‌کردیم نفت ما را تن‌پرور و از تولید دور کرده است.

موسوی خاطرنشان کرد: ما نباید هیجانی عمل کنیم، ما می‌ایستیم و باور داریم که این بادهای تلخ که صورت گرفته توسط تولید کنندگان حل خواهد شد. این که ما مشکلاتی داریم درست است باید نیمه خالی را دید که عدم مدیریت صحیح و ناکارآمد باعث آن شده است. صنعت ما پس از انقلاب پیشرفت کرده اما مشکل وجود دارد و آن این است که  مسیر غلطی را پیش رفته‌ایم. امروز مثبت‌گرایی را از ما گرفته‌اند اما ما به تفکر غلط دست نخواهیم زد.

وی افزود: سخنگوی مجلس شورای اسلامی می‌فرمایند که اگر ناملایمت کوچکی پیش آمد کوتاه نیایند و عرصه را خالی نکنند اما مشکلات تولید کوچک نیست عزت ما بر این است که تولید برقرار باشد. در آلمان و در زمان جنگ جهانی دوم کارخانجات را با یک فرانک واگذار کردند اما اینجا سر خود عمل شد. تولیدکنندگان نیمه پر لیوان هستند و بخش خالی در حال آزار ما است.

بنیانگذار کارخانه فیروز تصریح کرد: اگر ژاپن به جایی رسید به خاطر این بود که در زمان جنگ 40 درصد از منازل را تبدیل به مراکز تولیدی کردند ما در کشور مشکل آب نداریم بلکه مشکل ما مدیریت آب است. ما 14 اقلیم در ایران داریم 4 ساعت فاصله با اروپا داریم و بهترین مکان گردشگری را در اختیار داریم که می‌توانیم تبادلات بسیاری در این زمینه داشته باشیم اما مدیریتی وجود ندارد.

وی افزود: مقام معظم رهبری اگر صحبتی کردند حکم منشور و یک اندیشه را دارد اما قرار نیست هروقت مشکلی پیش آمد از زیر بار آن شانه خالی کنید و تنها فرمایشات مقام معظم رهبری را بیان کنید. ما سفیران تلاش و غیرت این کشور هستیم و مسئولیت همه چیز را پذیرفته‌ایم قطار درست بوده اما ریل‌گذاری غلط داشته‌ایم ما نباید خودمان را گم کنیم و باید برای سرافرازی ایران تلاش کنیم.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا