اجتماعی

دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی از برگزاری افطاری های تجملاتی منع شدند

به گزارش اقتصاد روز به نقل از ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سیدسلمان سامانی به ابلاغ بخشنامه وزیر کشور به بیش از 37 دستگاه اجرایی و نهادهای عمومی درباره وظایف آنها در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: وزارت صنعت معدن و تجارت نیز موظف شده نسبت به ایجاد نمایشگاه عرضه مستقیم کالا، کنترل و نظارت داشته تا کالاهای ضروری و مورد نیاز مردم با قیمت و کیفیت مناسب عرضه شود.
سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف شده است بر کیفیت طبخ شیرینی، زولبیا، بامیه و غذاهای رستوران ها و نیز غذاهایی که هنگام افطار و سحر در معابر عمومی عرضه می شوند از قبیل آش، حلیم و …. کنترل و نظارت جدی و مستمر داشته باشد.
سامانی گفت: وزیر کشور در این بخشنامه نیز از نیروی انتظامی خواسته است با حضور فعال در اماکن عمومی نسبت به روزه خواری در ملا عام برابر قانون رفتار کند.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری ها مکلف شده اند نسبت به ترویج فرهنگ روزه داری با فضاسازی و تبلیغات میدانی و اختصاص مکان مناسب و پوشیده برای رفاه حال مسافران در ایستگاه های مترو، پایانه های مسافربری و … به منظور رعایت حرمت ماه مبارک رمضان و جلوگیری از آشکار شدن روزه خواری افرادی که عذر شرعی دارند اقدام کنند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا