اقتصادیبانک و بیمه

رتبه بندی اعتباری مشتریان تضمین کننده کاهش مطالبات بانک‌ها است

نایب رئیس بانک صادرات :

نایب رئیس هیات مدیره بانک صادرات گفت: وصول مطالبات بانک‌ها می‌تواند ضمن کاهش قیمت تمام شده پول و تعدیل نرخ تسهیلات،هزینه پول و تامین مالی را برای تولید کنندگان به‌میزان قابل توجهی کاهش دهد. به گزارش اقتصاد روز و به نقل از بانک صادرات ایران، غلام سوری با تاکید بر اهمیت حفظ ارتباط مستمر با مشتریان و رعایت اصول حرفه‌ای در رتبه‌بندی آنها گفت: امروزه در نظام بانکی کشور معضل مطالبات معوق پدیده‌ای فراگیر است که فارغ از عوامل فراسازمانی شکل گیری آن، باید اصول مهمی را برای جلوگیری از تبعات ناگوار آن به کار بست تا بخش‌های تولیدی کشور دسترسی آسان تری به منابع بانکی داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم رتبه بندی اعتباری مشتریان در بانک ها افزود: نظام رتبه بندی اعتباری مشتریان در بانک‌ها از جمله مهمترین عوامل جلوگیری از رشد مطالبات غیر جاری است و اگر شاخص‌های آن رعایت نشود، تسهیلات به راحتی به مطالبات تبدیل می‌شوند.

به گفته نایب رئیس هیات مدیره بانک صادرات ایران، میزان سرمایه، حجم و کیفیت فروش، صورت‌های مالی، فرآیند گردش کالا و پول و مدیریت از جمله مولفه‌های مورد نظر در رتبه بندی اعتباری مشتریان است که در صورت تغییرات و انحراف از اهداف، امکان تبدیل شدن تسهیلات به مطالبات افزایش می‌یابد.

وی همچنین تصریح کرد: در چارچوب یک سیستم رتبه بندی درست است که نرخ تسهیلات برای هر مشتری باید تعیین شود.

سوری با بیان اینکه چتر حمایتی بانک ها برای تداوم فعالیت صنایع باید با مشاوره های مالی و با هدف حفظ اشتغال و پایداری تولید همراه باشد، گفت: با کنترل ریسک های آتی باید تلاش شود یک فعال اقتصادی خوب امروز به یک بدهکار بد فردا تبدیل نشود.

٣ میلیارد ریال جایزه نقدی به ٣ مشتری خوش شانس بانک صادرات ایران اهدا شد

​سه برنده خوش شانس باشگاه مشتریان بانک صادرات ایران سه میلیارد ریال جایزه نقدی گرفتند.
به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، رقیه پاکدامن لاهیجی از استان گیلان، رویا رادنیا از استان هرمزگان و ابوالفضل ریحانی از استان همدان، هر یک برنده جایزه یک میلیارد ریالی کمک هزینه خرید منزل مسکونی در طرح ارزش سپهر باشگاه مشتریان بانک صادرات ایران شدند.
بنابراین گزارش، باشگاه مشتریان بانک صادرات ایران در راستای ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای استفاده کنندگان خدمات نوین بانکی و صرفه جویی در وقت و هزینه مشتریان، طرح های تشویقی مختلفی را در دوره های سه ماهه و ٩ ماهه با اختصاص جوایز نقدی به ارزشی بالغ بر هفت میلیارد ریال ارائه می کند.
«طرح فروش طلایی» با ٢٣٠ فقره جایزه نقدی به ارزش ٤.٥ میلیارد ریال برای دارندگان پایانه‌های فروش، طرح «بهارانه» با هدف استفاده از درگاه‌هاي بانكداري الكترونيك با ٩٠ فقره جایزه به ارزش ٣٠٠ ميليون ريال و همچنين طرح «برگ برنده» به منظور ارائه خدمات بانکی به مشتریان بانک و در راستاي ترغيب و تشويق آنها برای بهره‌مندی از جوایز مربوط به تسویه چک‌های واگذاری سایر بانک‌ها در شعب بانک صادرات ایران، با ١٣٥ فقره جایزه به ارزش ٢.٣ میلیارد ريال در این باشگاه در حال برگزاری است. فهرست برندگان قرعه کشی این طرح ها پس از قرعه‌کشی در آبان ماه ١٣٩٧ مشخص و اعلام خواهد شد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا