اجتماعیبهداشت و درمانگزارش ویژه

رشته دامپزشکی هم تراز با رشته های علوم پزشکی تاثیرگذار است

دکتر عطایی در مراسم بزرگداشت روز دامپزشک

مراسم گرامیداشت روز دامپزشک با حضور دکتر محمد حسن برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج، دکتر جعفری معاون بهداشت آموزش و توسعه نظام دامپزشکی کشور، دکتر پرویز عطایی، دبیرکل توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران و جمعی از پیشکسوتان، استادان و دانشجویان دامپزشکی در سالن شهید مطهری واحد کرج برگزار شد.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌کرج،  در این مراسم که با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و نظام دامپزشکی استان البرز برگزار شد، دکترسیدحامد بهشتی ها، رئیس دانشکده دامپزشکی واحد کرج ضمن تبریک روز دامپزشک، این روز را فرصتی برای تقدیر از زحمات دامپزشکان، یکی از عوامل توسعه پایدار در جوامع را سلامت غذایی دانست که دامپزشکان در این امر وظیفه بسیار مهمی را بر عهده دارند.

دکتر برهانی فر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز نیز ابراز خرسندی کرد که همت بالای دانشجویان و استادان علاقمند رشته دامپزشکی سبب شده است که دانشکده دامپزشکی واحد کرج یکی از دانشکده های بانشاط، پویا و به روز در سطح استان و کشور به شمار بیاید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر فرق میان تفکر و تعقل تنها ممیزه میان انسان و حیوان را تعقل انسان برشمرد و گفت: «در بحث تغذیه و سایر موارد حضور حیوانات در زندگی انسان ها؛ تخصص، دانش و علم دامپزشکی یکی از علوم موثر در سلامت و زندگی انسان است.»

وی با اشاره به حضور فلسفه در بسیاری از علوم دیگر به جای خالی فلسفه دامپزشکی اشاره کرد و گفت: «وجود مباحث مرتبط با فلسفه دامپزشکی می تواند در رشد و جهش دامپزشکی تاثیرگذار باشد.»

دکتر برهانی فر به احادیثی در خصوص خدمت به حیوانات، سلامت حیوانات، رعایت حقوق حیوانات و …. اشاره کرد و گفت: «حیوان موجودی معصوم است و لذا دعایش در درگاه خداوند مستجاب می شود و کسانی که به حیوانات خدمت می کنند از این دعا بهره می برند و در روایات معصومین و حتی روایات ادبی ما نیز به این امر اشاره شده است.»

دکتر پرویز عطائی، مدیرکل سابق روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران و دبیرکل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران و از فعالان رسانه‌های جمعی کشور نیز ابراز تاسف کرد که رشته دامپزشکی به خوبی در جامعه شناخته نشده و گفت: «با توجه به اهمیت فراوانی که سلامت، بهداشت و امنیت غذایی و دامی در جامعه دارد، رشته دامپزشکی همتراز با رشته های پزشکی تاثیرگذار است و باید به ارتقاء آن اهمیت داد.»

وی همچنین افزود: امنیت غذایی رسالت مهم دامپزشکان است، آموزشهای لازم در دانشگاه میتواند نقش بِسزایی داشته باشد.

دکتر عطایی تصریح کرد: اگر نتوان امنیت غذایی را در یک کشور تامین کرد هرچند از توان نظامی قدرتمند برخوردار باشیم بازهم آن کشور وابسته به دیگران است.

وی ادامه داد: دشمن از راه غیرمستقیم با انجام تحریم و مواردی از این قبیل سعی می‌کند با ایجاد مشکلات اقتصادی بی‌اعتمادی بین مردم ومسئولان را در جامعه رواج دهد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در این شرایط باید با رفع آسیب‌پذیری از دامن زدن به این موضوعات جلوگیری و سپس در مرحله بعد تحریم‌ها را هوشیارانه دفع کرد. باتوجه به بیماری های واگیر اگر پیشرفت این بیماری ها در منطقه درست سنجیده شود به راحتی می‌توان شیوع بیماری را کنترل کرد.

در خاتمه دکتر عطایی تاکید کرد که در شرایط فعلی کشور تنها نسخه اجرایی برای درمان اقتصاد اجرای اصول الگوسازی اقتصاد مقاومتی ابلاغیه مقام معظم رهبری می باشد.

در پایان این مراسم از استادان و دانشجویان برگزیده دامپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج تقدیر شد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا