اقتصادیبانک و بیمه

رشد حق بیمه تولیدی بیمه آسیا

بیمه آسیا از ابتدای سال تاکنون موفق شد ۲۹ هزار و ۳۰۷ میلیارد و ۱۸ میلیون ریال حق بیمه صادر کند که نسبت مدت مشابه سال قبل رشد ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش اقتصاد روز، شرکت بیمه آسیا توانست میزان فروش خود را از ۲۳ هزار و ۱۱میلیارد و ۵۹ میلیون ریال در پایان مرداد سال گذشته به رقم ۲۹ هزار و ۳۰۷ میلیارد و ۱۸ میلیون ریال در سال جاری برساند و میزان حق بیمه تولیدی شرکت را از ابتدای امسال تاکنون به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش دهد.

بیمه آسیا با سطح توانگری یک در ۵ ماه نخست امسال بیش از ۱۴ هزار و ۵۵ میلیارد و ۲۳۸ میلیون ریال خسارت به بیمه‌گذاران خود پرداخت کرده که ۲۶ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است. با این حال نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی این شرکت در پایان مرداد امسال نسبت به پایان مرداد سال گذشته در محدوده ۴۸ درصد باقی مانده است که نشان می‌دهد سیاست‌گذاری بیمه آسیا در پرداخت دقیق و سریع خسارت‌ها با لحاظ مدیریت ریسک و توازن در پرتفوی این شرکت همراه است.

از مجموع کل پرتفوی ۵ ماهه امسال بیمه آسیا، تنها ۱۹ درصد به رشته بیمه درمان، ۴۱ درصد به بیمه شخص ثالث و حوادث سرنشین، ۱۶۳ درصد بیمه بدنه خودرو، ۹ درصد بیمه زندگی، ۵درصد بیمه مسوولیت و ۴ درصد بیمه آتش‌سوزی اختصاص دارد. همچنین از کل خسارت پرداخت شده در این مدت، سهم بیمه درمان ۲۱ درصد، شخص ثالث و حوادث سرنشین ۴۹ درصد، بدنه خودرو ۱۲ درصد، بیمه زندگی ۸ درصد و بیمه مسوولیت ۳ درصد برآورد شده است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا