اجتماعیاشتغال

روند پرداخت تسهیلات اشتغال رضایت بخش نیست

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با اشاره به دستور اکید رئیس جمهور برای جذب منابع تسهیلات اشتغال روستایی تا پایان تیرماه گفت: روند پرداخت این تسهیلات رضایت بخش نیست.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از مهر، سید ابوالفضل رضوی، درباره آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات ۱.۵ میلیارد دلاری اشتغال از محل صندوق توسعه ملی گفت: معادل ریالی این تسهیلات ۶ هزار میلیارد تومان است که به تدریج در اختیار چهار بانک و موسسه عامل قرار می گیرد؛ اما هر یک از موسسات و بانکها موظفند معادل اعتباری که از این محل به آنها تخصیص می یابد، از منابع داخلی خود به این منابع اضافه کنند. بنابراین در مجموع ۱۲هزار میلیارد تومان برای تسهیلات اشتغال با اولویت مناطق روستایی و عشایر در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس پیمایش و بررسی های انجام شده پرداخت تسهیلات در تمام استان ها در جریان است اما روند پرداخت این تسهیلات بر اساس میزان اعتبارات هدفگذاری شده رضایت بخش نیست، افزود: با توجه به دستور اکید رئیس جمهور باید تمام طرح های اشتغالزای مورد تایید، تا پایان تیر ماه منجر به قرارداد با بانک ها شوند که در این زمینه انتظار می رود در مسیر پرداخت تسهیلات اشتغال سرعت بیشتری به اجرای این طرح هم از سوی دستگاه های اجرایی و هم از سوی بانک ها داده شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ادامه داد: اگر استان‌ها در فرایند پرداخت سریع عمل کنند و این تسهیلات به پروژه‌های اشتغالزا هدایت شوند، دولت تصمیم دارد این طرح را با دریافت مجوزهای قانونی ادامه دهد و در بودجه سال آینده پیش بینی کند که توفیق در اجرای این طرح می تواند در این تصمیم گیری کمک کند.

رضوی درباره میزان منابع تخصیصی به ۴ بانک و موسسه عامل پرداخت کننده تسهیلات اشتغال گفت: تاکنون معادل ریالی ۳ هزار میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده که با منابع داخلی بانک‌ها جمعا ۶ هزار میلیارد تومان در بانک‌ها و موسسات عامل برای پرداخت تسهیلات اشتغال موجود است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا