صنعت و تجارتنفت و انرژی

زنان در فساد اقتصادی دست ندارند

زنگنه: زنان در فساد اقتصادی دست ندارند

وزیر نفت گفت: زنان در پرونده های فساد اقتصادی دست ندارند، به همین دلیل از بانوان صنعت نفت می خواهم در شناسایی مفسدان مالی نقش ایفا کنند.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از تارنمای وزارت نفت، «بیژن زنگنه» افزود: در طول تاریخ تبعیض های ناروا علیه زنان کشورهای گوناگون وجود داشته است.

زنگنه ادامه داد: امروزه بعضی کشورها این تبعیض ها را کمرنگ تر کرده اند. ما نیز باید تلاش کنیم این تبعیض های ناروا علیه زنان کشورمان و زنان صنعت نفت رفع شود.

وی اضافه کرد: در سال های اخیر برای ارتقای جایگاه بانوان در صنعت نفت تلاش زیادی شده است. باید مسیر به گونه ای تعیین شود که زنان صنعت نفت بتوانند رشد کنند و به جایگاه های بالای مدیریتی دست یابند.

زنگنه حضور بانوان در پست های بالای مدیریتی در سال های گذشته را کمرنگ توصیف و تصریح کرد: امروزه تلاش کرده ایم محدودیت های کاری را برای زنان صنعت نفت برداریم و آنان می توانند در همه سمت ها بجز کار در سکو فعال باشند.

وی ادامه داد: از نظر من در یک سال گذشته خانم ها در صنعت نفت رشد خوبی کرده اند و در مشاغل حساس نقش داشته اند و در مذاکرات قراردادهای جدید نفت، تعداد قابل توجهی خانم حضور موثر داشته اند.

به گزارش ایرنا، وزیر نفت با آغاز کار دولت دوازدهم، برای نخستین بار در تاریخ صنعت نفت یک خانم را به عنوان قائم مقام این وزارتخانه منصوب کرد.

«مرضیه شاهدایی» از آن زمان تاکنون در سمت جدید خود به فعالیت مشغول است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا