اجتماعیبازرگانیشهریصنعتصنعت و تجارت

سبقت تعمیر از خرید کالای جدید در بازار کولر گازی

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان افزایش قیمت ۴۰ تا ۵۰ درصدی کولر گازی در یک سال گذشته گفت: تعمیر و به‌روزرسانی کولرگازی و دیگر لوازم خانگی در شرایط فعلی جایگزین خرید کالای جدید شده است.

سید مرتضی میری در رابطه با وضعیت بازار کولر گازی و میزان عرضه و تقاضا در سال جاری گفت: میزان تولید کولر گازی در کشور محدود است و به همین دلیل ممنوعیت واردات این محصول به کشور در ماه‌های گذشته لغو شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ادامه داد: نیاز سالیانه کشور در حوزه کولر گازی ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار دستگاه است که حجم قابل توجهی از مصرف کولر گازی در مناطق شمالی و جنوبی ایران است که در سال‌های اخیر در شهرهای مرکزی و تهران نیز خرید کولر گازی رشد کرده است.

وی با بیان اینکه طی یک سال اخیر قیمت کولر گازی ۴۰ تا ۵۰ درصد رشد کرده است، تاکید کرد: حجم قابل توجهی کولر گازی از طریق بازارچه‌های مرزی به کشور وارد می‌شود که بسیاری از این محصولات کالای اصل و دارای خدمات پس از فروش نیستند بنابراین با توجه به شرایط بازار و اقتصاد خانواده پیشنهاد می‌شود کولرگازی از شرکت‌های رسمی و دارای خدمات پس از فروش مورد تأیید خریداری شود.

میری خاطرنشان کرد: فصل خرید کولر گازی در کشور آغاز شده اما میزان تقاضا نسبت به سال گذشته اندکی کاهش داشته و بررسی‌ها نشان از آن دارد که عموم مصرف‌کنندگان در محصولی همچون کولر گازی و دیگر محصولات لوازم خانگی با توجه به افزایش قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید خانواده، تعمیر و به‌روزرسانی محصولات را جایگزین خرید کالای جدید کرده‌اند.

 

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا