حمل و نقلصنعت و تجارتگردشگری

سفر نوروزی ۱.۹ میلیون نفر با قطار/ رشد ۱۰.۱ درصدی نسبت به ۹۶

معاون مدیرعامل راه آهن خبر داد:

معاون مسافری راه‌آهن از جابه جایی ۱ میلیون و ۸۵۷ هزار و ۷۲۳ نفر از طریق قطار در طرح نوروزی ۹۷ از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۶ لغایت ۱۵ فروردین ۹۷ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد روز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، میرحسن موسوی با اشاره تعداد سفرهای ریلی انجام‌شده در طرح نوروزی ۹۷ از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۶ لغایت ۱۵ فروردین ۹۷ اظهار داشت: طی این مدت ۱ میلیون و ۸۵۷ هزار و ۷۲۳ نفر از طریق حمل‌ونقل ریلی جابه جا شدند که در مقایسه با تعداد ۱ میلیون و ۳۸۸ هزار مسافر جابه جا شده در مدت مشابه سال قبل ۱۰.۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: تأخیر حرکت از مبدأ در این ایام به کمتر از ۱۸ ثانیه و تأخیر در رسیدن به مقصد به کمتر از ۱۹ دقیقه رسیده است که بدون احتساب تأخیر قطارهای حومه‌ای میانگین تأخیر قطارهای دوربرد برون‌شهری کمتر از ۲۷ دقیقه بوده است.

معاون مسافری شرکت راه‌آهن بیان داشت: در طرح سفرهای نوروزی راه‌آهن ۴۸۴۰ رام قطار برای جابجایی مسافران فعالیت داشته‌اند که نسبت به سال گذشته به لحاظ تعداد از رشد ۱۵ درصدی برخوردار بوده است.

موسوی میزان استقبال مردم از سفر با قطار در نوروز ۹۷ نسبت به نوروز ۹۶ را مثبت ارزیابی کرد و گفت: رشد ۱۰.۱ درصدی جابجایی مسافر حاکی از همین مسئله است و در برخی از روزهای ایام نوروز به‌ویژه در روزهای ابتدایی دور اول و دوم ضریب اشغال قطارها ۱۰۰ درصد بوده است.

وی با توجه به رضایت مسافران از سفر با قطارهای مسافربری در ایام نوروز امسال تصریح کرد: این میزان رضایت به خاطر بهبود خدمات سفر در ایستگاه‌ها و در طول مسیر از سوی شرکت‌های مسافربری بود به‌طوری‌که تمامی منسوجات راهبری برای سفرها نو شد و شرکت‌ها نیز در رقابت با یکدیگر واگن‌های VIP و پذیرایی‌های متفرقه‌ای به مسافران ارائه کردند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا