اقتصادیبانک و بیمه

شرط سنی و بیمه پردازی روستاییان/قوانین جدید بازنشستگی پیش از موعد

مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر با اشاره به شرط سنی و پرداخت حق بیمه روستاییان و عشایر گفت: قانون جدید بازنشستگی پیش از موعد تصویب و امسال اجرایی می شود.

به گزارش اقتصاد روز، محمدرضا واعظ مهدوی در مورد سطوح مختلف درآمدی روستاییان گفت: روستاییان و عشایری که در صندوق ما بیمه پردازی کرده اند می توانند هشت سطح درآمدی را انتخاب کنند به طوری که حداقل نرخ حق بیمه برای کمترین سطوح درآمدی ۲۰ هزار تومان در ماه و سالیانه ۲۴۰ هزار تومان است که دولت دو برابر آن را نیز پرداخت می کند و به عنوان کارفرما نقش مهمی دارد.

وی تاکید کرد: در این سطح درآمدی مستمری که برای افرادی که حداقل میزان نرخ حق بیمه را در ماه می پردازند پس از رسیدن به سن بازنشستگی ۴۰۰ هزار تومان است.

مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر با اشاره به اینکه بیمه شدگان تحت پوشش می توانند از خدمات بازنشستگی، از کار افتادگی، تصادف، فوت و … بهره مند شوند، گفت: مستمری که به این افراد تعلق می گیرد متناسب با سال هایی است که حق بیمه پرداخت کرده اند و معمولا دو سوم سطح درآمدی به آنها پرداخت می شود.

واعظ مهدوی گفت: متقاضیان برای دریافت و مطلع شدن از سطوح درآمدی و نرخ های حق بیمه به دفاتر و کارگزاری های صندوق بیمه روستاییان و عشایر در استان های مختلف مراجعه و اطلاعات لازم را بدست آورند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا