اجتماعیشهریمسکن و شهرسازی

شروع ساخت ۱۱۵ هزار مسکن ملی در شهرهای جدید

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تاکنون عملیات اجرایی ۱۱۵ هزار واحد مسکونی در مجموعه شهرهای جدید آغاز شده است، گفت: در سال جاری تعداد قابل توجهی از واحدها افتتاح خواهد شد.

به گزارش اقتصاد روز،حبیب الله طاهرخانی اظهار کرد: طرح اقدام ملی مسکن با تعهد ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید در چهار قالب به صورت مشارکتی، تفاهم نامه، ثبت نام و واگذاری با تعهد ساخت آغاز شده که در همه سطوح با  سرعت مناسبی پیش می‌رود. به طور کلی ۱۴۲ هزار واحد به مرحله انعقاد قرارداد و ۱۱۵ هزار واحد به مرحله ساخت رسیده است.

وی افزود: تاکنون عملیات اجرایی ۱۵ هزار و ۳۴۲ واحد به‌صورت مشارکتی، ۳۸ هزار و ۴۱۸ واحد در قالب تفاهم‌نامه، ۳۴ هزار و ۲۰۹ واحد به روش ثبت‌نام متقاضیان و ۲۷ هزار و ۳۱۹ واحد در قالب واگذاری با تعهد ساخت، آغاز شده و یا در آستانه شروع است.

امسال‌ تعداد توجهی مسکن ملی در شهرهای جدید افتتاح می‌شود 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح ها در قالب مشارکت با بخش خصوصی با ظرفیت مناسبی در حال اجرا است گفت:  در این بخش تعداد قابل توجهی واحد به مراحل پایانی رسیده و امسال فاز به فاز تحویل خواهد شد.

طاهرخانی درباره روند اجرای پروژه در بخش ثبت نام نیز تصریح کرد: در بخش ثبت نام ها کسانی که واریز وجه داشته‌اند پروژه شان مشخص شده و به طور دقیق می دانند که در کدام واحد ساکن خواهند بود.  عملیات اجرایی پروژه ها نیز شروع شده، قراردادها نیز مبادله شده تا مشکلی از لحاظ فروش اقساطی نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به تفاهم نامه های منعقد شده با دستگاههای دولتی گفت: در خصوص تفاهم نامه با وزارت دفاع عملیات اجرایی ۲۶ هزار واحد مسکونی شروع شده است. خوشبختانه ظرفیت های عمرانی مجموعه نظامی به کمک کار آمده و از تامین مالی خوبی برخوردار است. در این حوزه توانایی افزایش ظرفیت تا ۴۰ هزار واحد را داریم.

وی اظهار کرد: پروژه ۱۳۰ هکتاری پرند مربوط به وزارت دفاع شروع شده و فوندانسیون حدود ۱۰۰ بلوک ریخته شده است. در شهر جدید پرند ۷۰۰۰ واحد برای نیروهای نظامی در نظر گرفته شده که ۴۰۰۰ واحد آن آغاز و ۳۰۰۰ واحد آماده شروع عملیات اجرایی است.

طاهرخانی ادامه داد: در قالب تفاهم نامه با آموزش و پرورش نیز ۱۶ هزار واحد آغاز شده است. در این بخش نیز ظرفیت احداث ۴۰ هزار واحد وجود دارد و به هر واحد مسکونی ۷۰ میلیون تومان تسهیلات اختصاص می یابد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا