بازرگانیصنعت و تجارت

صادرات کالاهای وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی ممنوع شد

خسروتاج اعلام کرد:

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه صادرات کالاهای وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی، ممنوع است، گفت: صادرکنندگانی که به تعهدات ارزی خود عمل نکنند، از مشوق‌ها محروم می‌شوند.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از صدا و سیما، مجتبی خسروتاج با حضور در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به اینکه دولت تلاش می‌کند از منابع ارزی کشور در جهت تامین نیازهای کشور استفاده کند، افزود: از ابتدای اجرای سیاست های جدید ارزی قرار شد منابع ارزی حاصل از صادرات غیر نفتی در سامانه «نیما» عرضه شود .

وی ادامه داد : پتروشیمی ها و فولادی ها حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون در ماه می توانند ارز حاصل از صادرات محصولات خود را وارد کشور کنند و در اختیار دیگر بخش ها قرار دهند بنابراین در ۶ ماه حدود ۹ میلیارد باید وارد کشور می کردند اما در این مدت حدود ۶ و نیم تا ۷ میلیارد یعنی حدود ۷۵ درصد منابع ارزی خود را واریز کردند .

خسروتاج افزود : از زمانی که تعهد ارزی ابلاغ شد همه صادرکنندگان در گمرکات کشور در کنار اظهارنامه صادرات،فرم تعهد ارزی را باید پر و امضا کنند تا به روش هایی که مشخص شده است، ارز حاصل از صادرات را در چرخه اقتصادی کشور وارد کنند و بانک مرکزی از این اطلاعات آگاه است و بر آن نظارت می کند .

وی گفت : بر اساس دستور العمل بانک مرکزی در صورتی که صادرکنندگان به تعهدات ارزی خود عمل نکنند از مشوق ها محروم می شوند .

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا