اجتماعیمحیط زیستمسکن و شهرسازی

صفر تا صد پروژه پایش آبهای سطحی/ نصب ۱۴ دستگاه باران سنج و آب سنج تا پایان شهریور

مدیرعامل شرکت خاکریز آب با تشریح جزئیات پروژه پایش آبهای سطحی شهر تهران گفت: تا پایان شهریور ۱۴ دستگاه آب سنج و باران سنج در تهران نصب می شود.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از فارس، حبیب پوش پارس مدیرعامل شرکت خاکریز آب در خصوص تأسیس شبکه پایش و مانیتورینگ کمی و کیفی آبهای سطحی شهر تهران گفت: در برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران، حوزه فنی و عمرانی شهرداری تهران با همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و وزارت نیرو مسئول راه اندازی شبکه پایش کمی و کیفی آبهای سطحی شده اند.

وی با اشاره به عدم تحقق تکالیف فوق در برنامه پنج ساله دوم توسعه شهر تهران افزود: لذا مقرر شد تا شرکت خاکریزآب به نمایندگی از حوزه فنی و عمرانی شهرداری تهران براساس سند جامع مدیریت آبهای سطحی، این مهم را به انجام رساند.

وی ادامه داد:بر این اساس با توجه به مالکیت حقوقی وزارت نیرو بر روان آب ها، طی جلسات برگزار شده با شرکت آب منطقه ای تهران، تکالیف توسعه شبکه پایش کیفی در ماتریس تخصیص وظایف بر عهده وزارت نیرو قرار گرفت و تفاهم نامه ای نیز تنظیم گردید که در مرداد ماه جاری به امضا می‌رسد.

پوش پارس تصریح کرد: در خصوص راه اندازی شبکه پایش و مانیتورینگ کمی شهر تهران، تصمیم بر آن شد تا با تکیه بر ظرفیت ها و توانمندی شرکت های دانش بنیان و مراکز دانشگاهی بتوان ضمن تحقق اهداف فنی و تخصصی مدنظر، مدیریت بهینه در منابع مالی و نیز گام مهمی در تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید برداشته شود.

وی افزود: در فاز نخست، نصب و راه اندازی تجهیزات آب سنج و باران سنج شبکه پایش و مانیتورینگ کمی در ۱۴ نقطه از حوزه آبریز شهر تهران مطابق سند بالادستی در دستور کار قرار گرفت و با انتخاب دانشگاه امیرکبیر به عنوان مدیر طرح، طی فراخوان به تولید کنندگان و شرکت های دانش بنیان، جلساتی جهت ارزیابی فنی و کیفی تولیدات ارائه شده با حضور نمایندگان شرکت های مذکور و تیم ارزیاب متشکل از نخبگان دانشگاهی در حوزه هیدرولیک آب برگزار شد.

مدیرعامل شرکت خاکریز آب در خصوص زمان بندی اجرای طرح گفت: براساس زمان بندی انجام گرفته تا پایان مرداد سال جاری، عملیات نصب ده دستگاه باران سنج انجام و تا مهر ماه پیش رو، چهار دستگاه آب سنج نیز نصب خواهد گردید تا فاز نخست راه اندازی این پروژه مهم شهری بطور کامل انجام پذیرد.

پوش پارس درخصوص مزایای راه اندازی شبکه پایش کمی گفت: بدیهی است استقرار شبکه مذکور، گامی مهم در تغییر رویکرد بهره برداری از روش های سنتی می باشد که با بهره مندی از فناوری و متُدهای نوین، تحول در نگهداشت و مدیریت شبکه آب های سطحی و سیلاب شهر تهران را با کنترل و تدقیق مدل سازی های انجام گرفته و ایجاد زیرساخت لازم به همراه خواهد داشت.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا