اجتماعیاشتغالبازرگانیتعاون و کارآفرینیصنعتصنعت و تجارت

صنایع دستی مصداق عینی اقتصاد مقاومتی است

به گفته معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنابع دستی اگر باور ملی در کشور وجود داشته باشد، صنایع دستی مصداق واقعی و عینی اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایرنا،پویا محمودیان در حاشیه بازدید از کارگاه‌های تولید گلیم شیریکی پیچ سیرجان افزود: امروز توفیق حضور در شهر جهانی گلیم را پیدا کردم و از نزدیک شاهد توانمندی‌های زنان سیرجانی بودم.
وی تصریح کرد: عمده تولید کنندگان صنایع دستی و گلیم شیریکی پیچ در سیرجان زنان هستند که موجب فخر و مباهات برای زنان ایرانی است.
معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: خلاقیت و نواوری در محصولات صنایع دستی موجب شد که این شهر جهانی شود.
او ادامه داد: امیدوارم به زودی شاهد اتفاقات خوبی در زمینه رونق کسب و کارهای صنایع دستی و گلیم شیریکی پیچ در بحث فروش داخلی و صادرات باشیم.
محمودیان گفت: زنان زیادی در سیرجان به تولید صنایع دستی می پردازند که مثال زدنی است.

وی با بیان اینکه شهر سیرجان دارای پتانسیل های بالای گردشگری است، افزود: در صورتیکه این شهر متعلق به دیگر کشورهای دنیا بود بدون شک شهری نمونه به شمار می رفت.
معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: همایش بین‌المللی شهرداران شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی از ۱۳ تا ۱۸ آبان سال جاری در کشورهای چین و مالزی برگزار می شود.

وی بیان کرد: این همایش نخستین گردهمایی بزرگ ۳۸ شهر جهانی صنایع‌دستی دنیا با حضور شهرداران شهرهای جهانی خواهد بود.
محمودیان تاکید کرد: امیدواریم بعد کشورهای چین و مالزی این همایش در استان کرمان و شهر سیرجان، شهر جهانی گلیم برگزار شود.
وی تصریح کرد: این شهرستان توانمندی لازم را برای برگزاری این همایش خواهد داشت و بهتر برگزار شدن این ویژه برنامه همکاری همه دستگاههای مرتبط را می طلبد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا