صنعتصنعت و تجارت

صنایع نوین باید در آران و بیدگل پایه ریزی شود

فرماندار شهرستان آران و بیدگل:

فرماندار شهرستان آران و بیدگل در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی یکی از دغدغه ها است که استقرار صنایع نوین برای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و هدایت به سوی رشته های الکترونیک، نانو، بایو و گردشگری پاک مبتنی بر ارزش های ایرانی اسلامی با ایجاد شغل می تواند مردم را در قطار انقلاب سوار شده نگهدارد.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل، دکتر اسماعیل بایبوردی با اشاره به به وظیفه سنگین مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان آران و بیدگل در قبال فارغ التحصیلان دانشگاهی منطقه گفت: مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان در این میان وظیفه سنگینی بر دوش دارند و باید به فکر کارآفرینی و اشتغال زایی باشند و سرمایه گذاری را فرصت بدانند.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل بیان کرد: برخی مدیران این شهرستان در گذشته مانده اند و متوجه نیستند که شرایط کشور و شهرستان تغییر کرده؛ اشتغال، تولید پایدار و مولد موضوع محوری مسوولان ارشد نظام در چند سال گذشته بوده است.

وی تشریح کرد: بین بلوغ زیستی و اقتصادی فاصله افتاده و بخشی از آسیب های اجتماعی ناشی از این امر است؛ بر این اساس باید به کارآفرینی و اشتغال با دید مثبت نگریسته و قوانین در جهت تسهیل شرایط برای این مهم تعبیر شود.

بایبوردی تصریح کرد: شاید مردم از ما انتظار چندانی نداشته باشند اما ما مسوول هستیم و در این دنیا و آخرت باید پاسخگو باشیم که در این راستا بایستی رعایت نظم و انضباط اداری، اشرافیت اطلاعاتی، محیطی و جمعیتی، سرعت عمل، تصمیم گیری درست و به هنگام، مردم مداری، عدالتخواهی و تلاش برای رفع تبعیض، توجه به حقوق شهروندی و حفظ بیت المال در دستور کار باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود در تکریم و معارفه رئیس اداره اطلاعات شهرستان آران و بیدگل، امنیت همه جانبه را از جمله نیازهای اساسی جوامع دانست و یادآور شد: انسان ها پس از نیازهای اولیه ای مانند خوراک، مسکن و سلامت بدان توجه می کنند چرا که امنیت، مهمترین شرط بقای جامعه ای سالم بوده و می تواند در توسعه پایدار اثرگذار باشد.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل با تاکید بر تلاش های سربازان گمنام امام زمان (عج) افزود: بخش قابل توجهی از مجاهدت ها در برخی از کارهای اطلاعاتی و امنیتی در گرو پوشیده ماندن آنها می باشد و رونق کشاورزی، صنعت و گردشگری شهرستان آران و بیدگل نیز در گرو امنیت پایدار و همین نعمت بوده است.

وی بیان کرد: امنیت متعلق به مردم با همه سلایق و علایق است که قانون نیز به رسمیت شناخته و حمایت می کند و باید شرایطی فراهم شود تا شهروندان با دیدن نیروهای امنیتی و انتظامی احساس آرامش کنند.

بایبوردی اضافه کرد: امنیت پایدار شهرستان آران و بیدگل با اشرافیت محیطی و اطلاعاتی اعضای  شورای تامین شهرستان و این سربازان گمنام محقق شده که گاهی حتی فراتر از زمان حرکت کرده و این رویکرد دانش بنیان در احترام به مردم و در رویارویی با برهم زنندگان نظم و امنیت و تداوم برخورد قاطع با متخلفان باید تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به وجود برخی مسائل قابل مدیریت هم گفت: با توجه به ظرفیت های شهرستان از جمله مردم با صفا و دین مدار که ۸۴۰ شهید تقدیم جمهوری اسلامی ایران کردند، کشاورزی شهرستان آران و بیدگل توانسته به سوی رویکرد اصلاح الگوی کشت و تولید محصولاتی مانند پسته، زعفران، گیاهان دارویی و سایر محصولات کم آب بر بروند.

فرماندار آران و بیدگل افزود: ۸۰۰ واحد در بخش صنعت داریم که نزدیک به ۵۲۰ واحد در زمینه تولید سالانه ۴۵ میلیون مترمربع فرش ماشینی فعالیت می کنند و در سال جاری تا به امروز صنعتگران شهرستان  ۱۱۵ میلیون دلار صادرات در شرایط تحریم های ظالمانه داشتند که اعتماد به نفس خود را نشان داده اند.

هاتفی نیز در ادامه این نشست به جای کاظم زاده به عنوان رئیس جدید اداره اطلاعات شهرستان آران و بیدگل معارفه شد.

شهرستان آران و بیدگل در فاصله ۱۳ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

 

 

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا