اجتماعیاقتصاد مقاومتیاقتصادیشهری

صیانت از موقوفات سبب رونق سنت حسنه وقف می شود

صیانت از موقوفات سبب رونق سنت حسنه وقف می شود.

به گزارش اقتصاد روز، مهدی فلاح میری پیش از ظهر دوشنبه در جلسه شورای اداری اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان با تأکید بر ضرورت فرهنگ سازی در زمینه وقف، اظهار کرد: آگاهی بخشی به جامعه در زمینه وقف، کارکردها و برکات وقف زمینه جلب اعتماد عمومی را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه صیانت از موقوفات سبب آرامش خیال مردم و واقفان می‌شود، گفت: صیانت و حراست از موقوفات سبب رونق وقف در جامعه می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب استان گیلان با اشاره به اینکه دستگاه قضا نسبت به موضوع وقف و موقوفات حساسیت ویژه ای دارد، افزود: حفاظت از موقوفات وظیفه دادستانی است و در این راستای به پرونده‌های موقوفات به صورت ویژه رسیدگی می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه متصرفان و موقوفه خواران از افراد عادی نیستند، تصریح کرد: برخورد با این نوع افراد در کمیته پیگیری پرونده‌های خاص تصمیم گیری می‌شود.

فلاح میری با تأکید ضرورت ساماندهی مؤسسات خیریه، بیان کرد: افتتاح حساب این مؤسسات باید با اطلاع دادستانی باشد زیرا در زمینه هزینه کرد مبالغ جمع آوری شده این مؤسسات نگرانی‌هایی وجود دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه باید در تنظیم وقف نامه‌ها دقت لازم انجام شود، افزود: دقت در تنظیم وقف نامه، مطابقت مفاد وقف نامه با قانون و مستند سازی جلسات تنظیم وقف نامه و عمل وقف واقف در صیانت از موقوفات مؤثر است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان همچنین با اشاره به اینکه باید ساز و کاری مناسبی برای تعیین تکلیف اراضی که عرصه وقف و اعیانی متعلق به افراد است تعریف شود، گفت: انجام این مهم سبب می‌شود تا با اطلاع رسانی به مردم از تشکیل پرونده‌های قضائی جلوگیری شود.

منبع: مهر

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا