اجتماعیاقتصادیشهریمسکن و شهرسازی

طرح جهش تولید مسکن باید در کنار دیگر پتانسیل‌های بازدارنده مانع احتکار خانه شود

سرویس پارلمانی،نائب رئیس مجلس با اشاره به بررسی طرح جهش تولید و تامین مسکن در مجلس گفت: این طرح باید در کنار دیگر قوانین و پتانسیل‌های بازدارنده مانند مالیات بر خانه‌های خالی، مانع احتکار مسکن شود.

سرویس پارلمانی، علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ، درباره اقدامات اخیر مجلس با موضوع مسکن اظهار داشت: تا زمانی که اقدامات لازم برای تولید مسکن و تسهیلاتی نظیر صدور پروانه نظام مهندسی و مجوزهای ساخت وساز و.. دیده نشده و حمایت لازم از خانه سازی بیشتر صورت نگیرد مشکل کمبود مسکن در کشور حل نخواهد شد.

وی افزود: باید بکوشیم مسکن به کالای سرمایه‌ای در کشورمان تبدیل نشود که برای این کار از  ظرفیت مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات بر معاملات مکرر، مالیات بر عایدی مسکن  و مالیات بر زمین‌های بایر در طرح جهش تولید و تامین مسکن استفاده شده است.

نائب رئیس مجلس گفت: با توجه به اینکه دو فوریت طرح جهش تولید و تامین مسکن از سوی نمایندگان مجلس مورد موافقت قرار گرفته طبق قانون باید در کمیسیون عمران کارهای دقیقی درباره جزییات طرح جهش تولید و تامین مسکن انجام شود به همین دلیل پیشنهادات جدید نمایندگان را در این باره بررسی خواهیم کرد.

نیکزاد افزود: اگر این موضوع تبدیل به قانون شود می‌تواند در کنار اقدامات قبلی و استفاده از ظرفیت مالیات بر خانه و زمین به مانند همه کشورهای جهان از پتانسیل بازدارنده این موضوع استفاده کرده و مانع از احتکار مسکن شویم.

منبع: فارس

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا