اجتماعیشهری

طلبه تبریزی بزرگ ترین پایگاه اینترنتی قرآنی را طراحی کرد

امید علی پورحسن

 طلبه حوزه علمیه تبریز بزرگ‌ترین مرجع تخصصی قرآن کریم کشور را حاوی هزاران فایل دیجیتالی، صوتی و صدها کتاب طراحی کرد.

رضا صبوری، طلبه ۲۹ ساله سطح ۲ حوزه علمیه طالبیه تبریز، اظهار داشت: ترویج فرهنگ قرآنی، ارائه‌ هزاران فایل دیجیتالی پیرامون قرآن کریم با بهترین کیفیت و قابلیت پخش آنلاین و دانلود مستقیم به صورت کاملا رایگان از جمله اهدافم در طراحی و ساخت «پایگاه قرآنی نجوا» است.
وی افزود: سایت در حال حاضر حدود ۷۰۰۰ فایل دیجیتالی دارد و ماهانه حدود ۱۰۰۰ فایل نیز به آن افزوده می شود.
صبوری موضوعات پایگاه قرآنی «نجوا» را در چهار بخش صوتی، تصویری، متنی و اپلیکیشن اعلام کرد و گفت: بخش صوتی دارای ۳۰ دوره ترتیل، ۴ دوره تحدیر، ۵ دوره تحقیق کامل کل قرآن کریم، تفسیر صوتی قرآن مشتمل بر ۳۰۰۰ فایل، تلاوات نادره، تلاوات خاشعه، تلاوات اطفال، مجموعه‌ شراب بهشتی و بیوگرافی صوتی قاریان است.
طلبه تبریزی، بخش تصویری این پایگاه را مشتمل بر ویدئوهای مرتبط با قرآن کریم، در موضوعات فیلم سینمائی، انیمیشن و فیلم کوتاه برشمرد و افزود: در بخش متنی نیز صدها عنوان کتاب دیجیتالی نفیس پیرامون قرآن کریم از جمله ۵۰ دوره متن ترجمه‌ کامل قرآن کریم به زبان‌های بین المللی موجود است.
صبوری، بخش اپلیکیشن پایگاه قرآنی «نجوا» را شامل ده‌ها نرم افزار تخصصی و عمومی اعلام کرد و گفت: برای طراحی چنین سایتی حداقل یک تیم ۱۰ نفره نیاز بود، اما به لطف الهی صفر تا صد پروژه را به تنهایی انجام دادم.
وی با بیان اینکه هیچ اطلاعی پیرامون طراحی سایت نداشتم و تنها عشق به قرآن کریم باعث شد، تا در کم‌تر از یک ماه، بدون حمایت و بدون حضور در کلاس یا کارگاهی این سایت جامع را طراحی کنم، اظهار داشت: این در حالی است که هر دو چشمم دچار بیماری کراتوکونوس (قوز قرنیه) بوده و نیازمند پیوند هستند.
صبوری از رونمایی این پایگاه قرآنی در نیمه شعبان خبر داد و گفت: متاسفانه هیچ گونه حمایت مادی و معنوی از طرف هیچ یک از ارگان‌های عمومی و خصوصی برای وب سایت نشده است.
علاقمندان برای بازدید و بهره مندی از اطلاعات این پایگاه قرانی می توانند به آدرس www.NajwaCo.IR مراجعه کنند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا