اقتصادیبازرگانیصنعتصنعت و تجارتنفت و انرژی

ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی به ۱۵۰ میلیون تن می‌رسد

معاون وزیر نفت:

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از طراحی سیاست‌های جدید توسعه هوشمند صنعت پتروشیمی خبر داد و گفت: ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی در افق ۱۴۰۵ با اجرای طرح‌های راهبردی، پیشران و خوراک ترکیبی به سالانه ۱۵۰ میلیون تن خواهد رسید.

به گزارش اقتصاد روز، بهزاد محمدی در جریان بازدید از واحد اراک شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با مروری بر اهداف جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های راهبردی که انجام شده، این نوید را می‌توان داد که صنعت پتروشیمی به سمت هوشمندسازی بیشتر سوق پیدا کرده است و بر این مبنا مسیر توسعه این صنعت تاب‌آوری بالاتر و آسیب‌پذیری کمتری خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه با تکمیل طرح‌های فعال و در حال اجرا در قالب جهش دوم و سوم و اجرای راهبردهای برنامه‌ریزی‌شده تعداد مجتمع‌های پتروشیمی کشور به ۱۳۴ مجتمع و ظرفیت تولید به ۱۵۰ میلیون تن در سال ۱۴۰۵ می‌رسد، افزود: با سیاست‌گذاری‌های انجام‌شده تعریف طرح‌های جدید پتروشیمی به سمت استفاده از خوراک‌های پایه این صنعت نظیر متانول سوق داده خواهد شد.

توسعه طرح‌های پلی‌پروپیلنی با دانش‌فنی ایرانی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بازدید از مرکز اراک شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی بر نقش پررنگ و تأثیرگذار این شرکت در مسیر توسعه هوشمند و پایدار صنعت پتروشیمی تأکید کرد و گفت: با تلاش‌های شرکت پژوهش و فناوری در تأمین کاتالیست‌های مهم، کشور از واردات بی‌نیاز و اتفاق‌های بسیار مهم و ارزنده‌ای در این حوزه محقق می‌شود.

محمدی با بیان اینکه توسعه طرح‌های تولید پروپیلن در بخش‌های فرآیندی و تأمین کاتالیست‌های مورد نیاز هم‌اکنون با دانش فنی ایرانی در مجتمع‌های پتروشیمی اجرا می‌شود، افزود: واحد نیمه‌صنعتی تولید پروپیلن از متانول در منطقه ماهشهر و واحد پلی‌پروپیلن صنعتی در مرکز اراک فعال هستند.

به گفته وی، دو واحد فعال شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در ماهشهر و اراک به‌زودی آماده بازدید سرمایه‌گذاران است.

منبع: ایسنا

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا