اقتصادیصنعت و تجارتکشاورزیگردشگری

ظرفیت سدهای کرخه و دز برای توسعه اقتصادی استفاده شود

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت:از ظرفیت های سدهای کرخه و دز در راستای توسعه اقتصادی استفاده شود.

به گزارش اقتصاد روز، فریدون حسنوند روز سه شنبه در همایش توسعه شهرستان با محور ظرفیت های سد و نیروگاه کرخه در سالن اجتماعات این سد افزود:شهرستان اندیمشک از موقعیت و ظرفیت های شاخصی برخوردار است که باید به نحو مطلوب در راستای رفاه مردم و توسعه شهرستان استفاده شوند.

وی افزود: ما با هدف استفاده بهینه از این ظرفیت ها به دنبال تحقق و اجرای ۲ پتروشیمی ، ۲ نیروگاه یا فولاد و طرح های بزرگ هستیم.

حسنوند ادامه داد:تسریع در تحقق طرح های بزرگ مورد توجه قرار گرفته و پیگیری جدی برای شتاب دهی به طرح های اشتغالزا شهرستان در حال اجراست.

وی اضافه کرد:چند شرکت فولاد بزرگ در کشور و خاورمیانه هرکدام سهم ۲۵ درصدی برداشته اند تا فولاد اندیمشک راه اندازی شود.

وی افزود:نگاه ما به پروژه  بندر خشک نگاه شهرستانی نیست بلکه این پروژه یک پروژه ملی است که اندیمشک را به عنوان  نقطه اتصال خلیج فارس به راه های خشک قرار داده و تمام بارها باید از اندیمشک عبور می کند.

حسنوند با اشاره به ظرفیت های شاخص سد کرخه به عنوان یک فرصت مهم در منطقه افزود:این ظرفیت ها باید در جهت توسعه طرح های مختلف استفاده شوند.

وی افزود: بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی با استفاده از این ظرفیت ها می توانند مشغول به کار شوند.

وی بر ضرورت همدلی جمعی برای تحقق طرح های شاخص شهرستان تاکید کردو گفت: اگر ما در کنار هم باشیم و سرمایه های اقتصادی، اجتماعی،فرهنگی و انسانی را به کار بگیریم، میتوانیم خود را به عنوان شهرستانی توسعه یافته معرفی کنیم.

وی با انتقاد از برخی سنگ اندازی ها گفت:همه کسانی که با سنگ اندازی برای تحقق طرح های بزرگ تلاش می کنند در حق مردم این شهرستان ، جوانان بیکار و حتی در حق خانواده خود جفا کرده اند.

فرماندار شهرستان اندیمشک هم در این همایش بر ضرورت استفاده از ظرفیت های اقتصادی شهرستان تاکید کرد و گفت:سدهای شهرستان فرصت ارزشمندی برای توسعه گردشگری هستند.

پیمان جهانگیری افزود: شهرستان اندیمشک از شرایط بسیار مطلوبی برای توسعه گردشگری برخوردار است و باید با برنامه ریزی اصولی ، بستر تقویت بخش گردشگری شهرستان فراهم شود.

وی اظهار داشت:این منطقه هر سال در ایام نوروز و تعطیلات میزبان هزاران مسافر است و با توسعه فرصت های گردشگری ، شاهد شکوفایی اقتصاد منطقه خواهیم بود.

منبع: ایرنا

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا