یادداشت

عزم ملی، ضرورت اقتصاد مقاومتی

دکتر پرویز عطایی

مسائل ملی را هرگز نه دولت به تنهایی و نه هیچ قدرتی بدون تکیه به مردم نمی‌توانند حل کنند. وقتی موضوعی در سطح ملی خود را نمایان کرد و توجه همه مقامات در سه قوه رسمی کشور به آن جلب شد، بدون شک باید «عزم ملی» برای حل آن بسیج شود و در گوشه گوشه کشور، یکایک مردم در هر جایگاه علمی، اجرایی، قضایی، قانونگذاری و ارشاد که باشند، چه در بخش عمومی و دولتی چه در بخش خصوصی، احساس کنند که باید گوشه ای از کار را به عهده گیرند، تا معضل پیش آمده را حل کنند.

اقتصاد مقاومتی نیازمند به عزم ملی است

از بانوی خانه دار، برای کم مصرف کردن، خودداری از تجملات و استفاده بهینه از مواد اولیه ای که در خانه وجود دارد، تا کارگری که در کارخانه مشغول کار است و باید بهترین و بیشترین تلاشش را در دو عرصه «افزایش تولید» و «کاهش ضایعات» به کار گیرد. تا مدیر کارخانه که ضرورتا باید به «افزایش بهره وری» و ارتقاء مدیریت صحیح در کارخانه بیندیشد و در این مسیر عمل کند، تا سردار سپاه و افسران عالیرتبه ارتش که باید در نمایش درست اقتدار ملی به نفع نظام و مردم و کشور از هیچ کوششی دریغ نورزند، تا استاد دانشگاهی که باید لحظه ای برای «روزآمد» شدن اطلاعاتش از مطالعه تحقیق، آزمایش و تدریس، کوتاه نیاید و همیشه به جای اندیشیدن به کارنامه «دانشجو»، به کارنامه خود بیندیشد تا قوه مقننه که به عنوان نماینده اراده ملی باید به جای روزمرگی‌ها و قوانین موقت و آزمایشی، به طرح مباحث اصولی و بنیانی پرداخته و «عزم ملی برای تجلی اقتصاد مقاومتی تولید محور» را در برنامه اساسی خود قرار دهند وبا اولویت بندی مباحث ملی و میهنی، از پرداختن به امور جاری خودداری نمایند و دولتها را به سوی عمل جدی و مفید با کارآیی مشخص و قابل رویت عدالت نمایند.

عزم ملی، طبعا نیازمند تبلیغات صحیح مستمر و قابل لمس است

ما امیدواریم که به تدریج با حضور منظم در هفته نامه اقتصاد روز و سایر رسانه ها، بتوانیم توجه اذهان عمومی را به اساس مهم اقتصاد مقاومتی جلب کنیم، و در هر برنامه، بخشی راستین و ک اربردی را به ملت شریف ایران معرفی کنیم.

اینک، گامهای عملی آغازین را، برای شروعی دوباره از این ویژه نامه، به سوی شما دست اندرکاران، عرصه‌های مختلف اقتصادی برداشته ایم و صمیمانه امیدواریم که با تشریح صحیح، جامع و مانعی از مفهوم اقتصاد مقاومتی، موجی از احساس ضرورت اجرایی این دیده مهم ملی را به راه بیندازیم.

اقتصاد مقاومت محور، اقتصاد مستقل، اقتصاد دانش بنیان، اقتصاد قرآن محور و اقتصادی با تکیه بر استعدادهای داخلی است که هدفی جز تامین رفاه اجتماعی، عدالت اجتماعی، رفع تبعیض‌ها، رفع بیکاری، رشد نرخ تولید ملی و کاهش تورم و گرانی ندارد.

ایده‌های نوین شما، ما را در تکامل دیدگاهمان راهنمایی خواهد کرد

طبعا در مسیر فوق، اولین نماد عملی ما، نگاه مثبت به دانسته‌ها و تجربه‌های شماست.

بیایید زمانی از زندگی تان را «وقف مردم» کنید. دقایقی را به تفکر اختصاص دهید و با نگاشتن «تجربیات موفق خود، یا آسیب شناسی مسیرهای فعلی، چند سطر هم که شده برای ما بنگارید تا در این عزم ملی، عملا مشارکت نموده باشید.

ما علاوه بر چاپ و تکثیر مطالب رسیده به نام خودمان، هرگونه که صلاح باشد از تشویق شما نیز دریغ نخواهیم کرد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا