صنعت و تجارتکشاورزی

علاقمندی کشورهای همسایه به خرید گوساله و مواد ژنتیکی از ایران

وزیر جهاد کشاورزی از علاقمندی کشورهای همسایه به خرید گوساله و مواد ژنتیکی از ایران خبر داد و گفت: مراحل اولیه صادرات اسپرم و جنین را پشت سر گذاشته‌ایم.

به گزارش اقتصاد روز، محمود حجتی صبح سه شنبه در حاشیه افتتاح چند طرح تولیدی در ورامین گفت: باید روحیه و فرهنگ اجتماعی و کار گروهی در کشور تقویت شود.

وی افتتاح طرح های موفق اقتصادی و کشاورزی را به دلیل کار گروهی موفق دانست و ضمن تقدیر از حضور فعال بنیاد شهید در عرصه کشاورزی، گفت: این حضور ارزشمند در راستای اقتصاد مقاومتی است.

متوسط تکثیر دام سبک کشور به ۳ رسیده است

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: بخش عمده سرمایه‌گذاری بنیاد شهید و امور ایثارگران در بحث کشاورزی نوین و نیز نیرو است که در خصوص مصارف انرژی هم صرفه جویی دارد.

حجتی حضور بنیاد شهید و امور ایثارگران در بحث پرورش دام سبک و شتر را نیز موفق دانست و افزود: کشور وضعیت خوبی در دام سنگین، تولید شیر و گوشت دارد و دامداری های ایرانی با دامداری‌های صنعتی بزرگ اروپا، آمریکا و کانادا رقابت می‌کنند، در تولید

وزیر جهاد کشاورزی مشکل کشور را در زمینه دام سبک دانست و اضافه کرد: این مشکلات به دلیل وجود مشکلاتی در عرصه مراتع در کشور، سنتی بودن دامداری ها و غیر اقتصادی بودن تولید است.

حجتی وضعیت زایش دام در کشور را مناسب خواند و افزود: پیش از این متوسط تکثیر دام‌ها در کشور ۰.۷ بود، اما در حال حاضر این میزان به بالای ۳ و وزن لاشه ها به حدود ۵۰ کیلوگرم رسیده است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا