اشتغالاقتصاد مقاومتیاقتصادیشهریصنعت و تجارت

دولت مشکلات شرکت های آسیب دیده از خصوصی سازی را برطرف کند

قاچاق خنجری بر پیکره نظام تولید است

رئیس قوه قضاییه بر لزوم حاکمیت انضباط در صیادی و صید و تداوم قاطع مبارزه با قاچاق کالا به ویژه قاچاق سازمان یافته، تاکید کرد و قاچاق را مانند خنجری بر پیکره نظام تولید خواند.

به گزارش اقتصاد روز، آیت الله ابراهیم رئیسی در ارتباطی تصویری که صبح امروز با رؤسای دادگستری استان‌های مرکزی و هرمزگان برای پیگیری مصوبات سفر به این استان‌ها، سفرهای استانی را فرصتی ارزشمند برای دیدار با مردم و همکاران دستگاه قضا و آشنایی با مسائل و مشکلات آنها دانست اما در عین حال تأکید کرد نتیجه این سفرها باید گره ‎گشایی از کار مردم باشد.

رئیسی تاکید کرد: اگر کسی به دستگاه قضائی مراجعه کند و حقش گرفته و به او اعاده شود اما این کار به موقع و در زمان خودش صورت نگیرد، برای او گوارا نخواهد بود و این موضوع باید مورد توجه همه همکاران قضائی در محاکم باشد.

فرایند واگذاری هپکو به ایمیدرو متوقف شده است

رئیس دستگاه قضا در این ارتباط تصویری درباره شرکت هپکو، اظهار داشت: در جلسه‌ای که با حضور مسئولان قضائی و اجرایی و مدیران شرکت هپکو برای تعیین تکلیف این شرکت در قوه قضائیه برگزار شد، مقرر شد شرکت هپکو به ایمیدرو واگذار شود و اکنون نیز مهم این است هرچه سریع‌تر وضعیت این شرکت توسط دولت روشن شود.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: شرکت هپکو از مجموعه‌های اقتصادی و صنعتی مهم کشور و استان مرکزی است و اگر به وضعیت آن رسیدگی شود، تأثیر زیادی در تولید ملی در گستره وسیع خواهد داشت و موجب قطع واردات بی رویه به کشور خواهد شد و باید موضوع تا حصول نتیجه با جدیت پیگیری شود.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه روشن شدن وضعیت شرکت هپکو موجب روشن شدن وضعیت تولید، کارگران و وضعیت صنعت منطقه می‌شود، تصریح کرد: دولت باید با فوریت و با کار مضاعف برای رفع مشکل از مجموعه‌های آسیب دیده از خصوصی سازی در راستای رونق تولید در کشور اقدام نماید.

رئیس قوه قضائیه در همین راستا اعلام کرد که به زودی جلسه دیگری با حضور او و دادستان کل کشور و مسئولان وزارت صمت و سازمان خصوصی سازی و همچنین استاندار مرکزی و مدیران شرکت هپکو برای بررسی آخرین وضعیت این شرکت و تعیین تکلیف آن برگزار خواهد شد.

نباید اجازه دهیم خللی در چرخه تولید کشور به وجود آید

رئیس قوه قضائیه در بخشی دیگر از سخنانش با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته همکاران دستگاه قضا در استان مرکزی تأکید کرد: رونق و جهش تولید مسأله‌ای محوری و از تأکیدات ویژه مقام معظم رهبری است و مسئولان همه استان‌ها بویژه استان مرکزی به عنوان یک استان صنعتی و تولیدی باید اهتمام داشته باشند هیچ خللی در چرخه تولید ایجاد نشود.

حجت الاسلام رئیسی متذکر شد: هر کارخانه یا واحد تولیدی که تعطیل یا نیمه تعطیل شده، باید با کمک مدیران استان به چرخه تولید بازگردد و مشکلاتش برطرف شود؛ در این عرصه اولویت با دولت است اما هر جا نیاز به حمایت دستگاه قضائی هست، باید همکاران ما مسئولان اجرایی را در رفع موانع یاری دهند.

وی همچنین با تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات جهادی رئیس دادگستری استان هرمزگان و همکارانش در رسیدگی به کار مردم و رسیدگی ویژه به پرونده‌های معوّقه، ابراز امیدواری کرد با اهتمام دادگستری‌های سراسر کشور در به روزرسانی پرونده‌ها، مراجعه کنندگان به دستگاه قضا احساس کنند که کار آنها به دقت و سرعت رسیدگی شده و به موقع به حقشان می رسند.

قاچاق خنجری بر پیکره نظام تولید است

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر لزوم حاکمیت انضباط در صیادی و صید و همچنین تداوم قاطع مبارزه با قاچاق کالا بویژه قاچاق سازمان یافته، متذکر شد: قاچاق مانند خنجری است که از پشت بر پیکره نظام تولید وارد می‌شود و باید برای رونق و جهش تولید در کشور، مبارزه با این پدیده شوم با همت مضاعف پیگیری شود.

حجت الاسلام رئیسی همچنین از تشکیل مجتمع ویژه مبارزه به قاچاق کالا و ارز در استان هرمزگان و اقدامات صورت گرفته برای خدمت رسانی بهتر و توزیع عدالت در همه مناطق بویژه مناطق محروم این استان قدردانی کرد و این نوع تلاش‌ها را موجب رضایت خدا و مردم و افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضا به عنوان سرمایه اجتماعی کشور دانست.

خاطر نشان می‌شود رئیس قوه قضائیه از زمان تصدی ریاست دستگاه قضا و در یک سال گذشته، در نخستین دور سفرهای استانی خود به ۱۸ استان سفر کرده است.
منبع:مهر

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا