صنعت و تجارتنفت و انرژی

قیمت نفت سر به فلک کشید/ رکورد ۳ ساله قیمت شکسته شد

در پایان معاملات روز سه‌شنبه، در حالی‌ که سرمایه‌گذاران اطمینان یافتند که آمریکا و چین، اختلافات تجاری خود را از طریق مذاکره حل خواهند کرد، قیمت‌های نفت بیش از ۳ درصد جهش کردند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، در حالی‌ که سرمایه‌گذاران بیش از پیش اطمینان یافتند که آمریکا و چین، اختلافات تجاری خود را از طریق مذاکره حل خواهند کرد، قیمت‌های نفت بیش از ۳ درصد جهش کردند. این درحالی صورت گرفت که تنش‌های خاورمیانه و تضعیف دلار هم به قیمت‌ها کمک کرد.

قیمت نفت برنت با جهش فوق‌العاده ۲.۳۹ دلاری یا ۳.۵ درصدی، در ۷۱.۰۴ دلار برای هر بشکه بسته شد. این بزرگترین رشد درصدی یک‌روزه قیمت نفت برنت، از ماه سپتامبر تا کنون است.

در معاملات بعد از بسته شدن بازارهای اصلی، قیمت نفت برنت به ۷۱.۳۴ دلار برای هر بشکه رسید که بالاترین رکورد آن از دسامبر ۲۰۱۴ تا کنون است.

قیمت هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۳.۳ درصد یا ۲.۰۹ دلار جهش کرد و در ۶۵.۵۱ دلار برای هر بشکه، به کار خود پایان داد.

بیل باروک، رییس بلولاین فیوچرز در شیکاگو، گفت: این یک روز فوق‌العاده دیگر بود. افت وحشت از جنگ تجاری، ژئوپولیتیک و تضعیف دلار، همگی در این اتفاق نقش داشتند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا