صنعت و تجارتنفت و انرژی

نتیجه مجمع پتروشیمی “پارس” و گزارش مدیرعامل از تولید و علت افزایش هزینه حمل

تیجه مجمع عادی بطور فوق العاده پتروشیمی پارس برای انتخاب اعضای هیات مدیره مشخص شد و مدیرعامل گزارشی از آخرین آمار تولید و علت افزایش هزینه حمل صادراتی را اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از پایگاه خبری بورس پرس، مجمع عادی بطور فوق العاده پتروشیمی پارس ، صبح دیروز با حضور 93.59 درصد سهامداران برای انتخاب اعضای هیات مدیره در محل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس برگزار شد و طی آن شرکت های نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری غدیر، پتروشیمی کارون، پتروشیمی هنگام و کود شیمیایی اوره هرمز برای دو سال به عنوان اعضای هیات مدیره انتخاب شدند.

به این ترتیب، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی بندر امام و مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی از ترکیب هیات مدیره خارج و پتروشیمی کارون، پتروشیمی هنگام و کود شیمیایی اوره هرمز جایگزین شدند که بر مبنای قدرالسهم صاحبان شرکت، 3 عضو هیات مدیره به “فارس” و 2 عضو به سرمایه گذاری غدیر اختصاص یافت .

در این رویداد ، مسعود حسنی مدیرعامل پتروشیمی پارس با اشاره به افزایش تولید ۶ ماه نخست سال گفت : “پارس” در نیمه نخست سال جاری ۶ درصد افزایش تولید، ۱۱ درصد افزایش فروش و ۲۱ درصد افزایش صادرات کسب کرده است.

وی وضعیت صادرات و دریافت پول حاصل از آن را با وجود تشدید تحریم ها مطلوب ارزیابی کرد و افزود: مقدار ارز صادراتی سررسید شده از ابتدای سال ۳۵۸ میلیون دلار و سررسید نشده ۳۰۴ میلیون دلار بوده که ۵۳۰ میلیون دلار ارز در سامانه نیما تزریق شده است.

این مقام مسئول در مورد شروط سرمایه گذاری های جدید نیز گفت: برای سرمایه گذاری های جدید ۳ شرط قابلیت دستیابی بودن، ایجاد ارزش افزوده محصولات تولیدی وعدم انجام اقدامات تکراری را لحاظ می کنیم. .

حسنی درخصوص علت افزایش هزینه حمل صادراتی گفت: علت افزایش هزینه حمل، تغییر روش فروش از FOB به صورت CFR است . با توجه به مشکلات تحریمی و عدم همکاری شرکت های حمل و نقل بین المللی ، سیاست شرکت فروش و حمل آن به مقصد است . بدین ترتیب شرکت با افزایش قیمت فروش و افزایش هزینه حمل روبرو شده است .

بنابراین گزارش، درآمد ناخالص “پارس” نسبت به سال قبل از ۱.۸۸ به ۲.۳۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافته ولی با توجه به هزینه حمل، هزینه های فروش اداری و عمومی از ۷۱ به ۳۷۹ میلیارد تومان رسیده است . شرکت هزینه مالی ندارد و سود خالص در ۶ ماهه با ۲.۹۹ هزار میلیارد تومان و طبق مدت مشابه قبل و به ازای هر سهم ۴۹۹۸ ریال بوده است .

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا