اجتماعیشهری

نقش نهادهای مردمی در فعالیت های قرآنی

یک قاری برجسته قرآن گفت: موسسات مردمی فعالیت‌های خوبی در زمینه قرآن انجام داده‌اند و اکنون هرچه که به لحاظ قرآنی وجود دارد از سازمان‌ها و نهادهای مردمی است.

به گزارش اقتصاد روز،هادی اسفیدانی با بیان این‌که جلسات قرآن پس از تعطیلی به دلیل بیماری کرونا، دوباره از سر گرفته شده است، اظهار کرد: الحمدالله وضعیت جامعه قرآنی رو به بهتر شدن است. بیماری کرونا که به وجود آمد، مدتی فعالیت‌های قرآنی نیز مختل شد و محافل و جلسات قرآن تعطیل شد، اما اکنون وضعیت در حال بهتر شدن است و جلسات قرآن نیز در فضاهای باز شروع به فعالیت کرده و درحال انجام است و مجامع قرآنی در حال بازگشت به حالت قبل هستند.

وی در رابطه با فعالیت‌هایی که در زمینه آموزش قرآن در کشور رخ می‌دهد، ابراز عقیده کرد: در زمینه آموزش قرآن، انتظار بیشتری برای کار در این موضوع وجود دارد، آن هم به این دلیل است که انگیزه‌ برای فعالیت‌های قرآنی در نوجوانان کمی کمرنگ شده و کار کردن قرآن با قشر نوجوان و کودک کمی سخت می‌شود، اما امیدواریم که این اتفاق با ایجاد انگیزه بهبود یابد.

این قاری قرآن در رابطه با تفاوت‌های سبک سنتی و مدرن در زمینه قرآن بیان کرد: قطعا تفاوت‌های سبک سنتی و مدرن قرآن در زمینه لحن است. در الحان مدرن همانطور که اکنون در جامعه وجود دارد، چون نزدیکی با حالت موسیقی به وجود می‌آید، جاذب‌تر است و الحان موسیقی سنتی و قدیمی از جذابیت کمتری برخوردار هستند.

اسفیدانی در خصوص فعالیتهای قرآنی ارگان‌های دولتی، ابراز عقیده کرد: دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی در این زمینه ضعیف عمل می کنند و جامعه قرآنی رضایت خوبی از این موضوع ندارند.

وی ادامه داد: اکنون هرچه که به لحاظ قرآنی وجود دارد از سازمان‌ها و نهادهای مردمی است و خود مردم بیشتر به موضوع قرآن تا سازمان‌ها و ادارات دولتی اهمیت می‌دهند و برگزاری محافل و جلسات قرآنی از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد درحال برگزاری است.

این قاری قرآن در رابطه با فعالیت‌های خود در زمینه قرآن عنوان کرد: بنده در حال حاضر در زمینه تلاوت قرآن فعالیت دارم و در جلسات آقای حاجی حسنی شرکت دارم که شنبه شب‌ها در حسینیه تهرانی‌ها برگزار می‌شود، علاوه بر آن کلاس هم در موسسه انوار مصطفی در هفته‌ دو جلسه برگزار می‌کنیم و آموزش قرآن می‌دهیم که تمامی گروه‌های سنی، از کودک تا بزرگسال می‌توانند در آن شرکت نمایند.

منبع: ایسنا

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا