اقتصاد بین المللاقتصادیبازرگانیصنعت و تجارت

هراسی از جنگ تجاری نداریم/مقابل آمریکا می ایستیم

مقامات چین؛

مقامات وزارت دارایی و وزارت بازرگانی چین در واکنش به اقدامات کاخ سفید اعلام کردند که چین با هیچ فشار خارجی تسلیم نمی شود و اگر کسی اصرار به جنگ تجاری داشته باشد، تا اخرین لحظه می ماند.

به گزارش اقتصاد روز، دولت آمریکا ۴ آوریل لیست اقلام کالاهای تولید چین مشمول افزایش تعرفه عوارض گمرکی را منتشر کرد که بر اساس آن، آمریکا تعرفه گمرکی ۱۳۳۳ قلم کالای تولید چین به ارزش کل ۵۰ میلیارد دلار را به میزان ۲۵ درصد بالا می برد.

نهادهای مربوط دولت چین برای حفاظت از منافع حقوقی خود اعلام کردند، تعرفه عوارض گمرکی ۱۰۶ قلم کالای تولید آمریکا را به میزان ۲۵ درصد بالا می برد.

در همین ارتباط، رادیو بین المللی چین گزارش داد که مقامات وزارت دارایی و وزارت بازرگانی چین در یک نشست خبری در پکن اعلام کردند اقدام چین به اجبار و خویشتن دارانه است ، اما چین با هیچ فشار خارجی تسلیم نمی شود. اگر کسی اصرار به جنگ تجاری داشته باشد، چین تا آخرین لحظه می ماند.

بیش از صد نفر از خبرنگاران چینی و خارجی در نشست خبری دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین حاضر شدند.

وانگ شو ون معاون وزیر بازگانی چین در جمع خبرنگاران گفت، انتشار فهرست افزایش تعرفه عوارض گمرکی بر واردات چین به مبلغ ۵۰ میلیارد دلار از سوی چین اقدامیست که مجبور به انجام آن شده است، رفتار چین خویشتندارانه است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا